Care sunt miturile despre generația Y și cum le putem combate?

Millennari şi economia de sharing

“Millennials” sau generația Y sunt cei născuți între 1980 și 1995. Cei mai în vârsta dintre ei împlinesc 36 de ani în 2016. Majoritatea sunt identificați ca lideri, cu responsabilități de management sau coordonare. În ciuda succesului acestei generații, unele mituri de rău augur persistă. Dacă o organizație își dorește să fructifice potențialul unei echipe și să se dezvolte, trebuie sa vadă membrii acestei generații ca pe indivizi deștepți, inovativi și dedicati proiectelor din care fac parte.

Stereotipul nr. 1 – Li se cuvine

Se consideră că cei din generația Y sunt leneși, iar o carieră ar trebui să le pice din cerDe fapt, “millenials” sunt dornici să muncească din greu, atâta timp cât li se respectă autonomia și li se oferă cadrul pentru eficiență.

Stereotipul nr. 2 – Nu au abilități fundamentale pentru business

Conform studiului publicat în 2015 de către Universitatea DeVry, diferența de informații de la un entry-level la executive se micșorează. Iar atuurile cu care vin cei din generația Y sunt la nivel de flexibilitate, orientare către soluții, comunicare. De asemenea, expertiza în inovare este des regăsită în rândul “millenials”.

Stereotipul nr. 3 – Nu sunt loiali (schimbă job-urile prea des)

În contextul evoluției pieței de muncă, este normal să fie din ce în ce mai multe oportunități pentru angajare. Însă, după perioada recesiunii, de exemplu, cei din generația Y au fost cei care au continuat să-și păstreze job-urile pe care le aveau mult mai mult timp. În 2014, Washington Post a furnizat o analiză care susține acest lucru.

Stereotipul nr. 4 – Sunt narcisiști

Datorită evoluției canalelor de comunicare, generația Y este generația vitezei de răspuns. Se așteaptă la un dialog aproape instant, cu puțin timp de așteptare între răspunsuri.

La nivel de feedback 70% din tinerii angajați apreciază foarte mult input-ul bazat pe creșterea performanței pentru că astfel pot evolua, iar acest lucru este argumentat de studiul făcut de către TriNet și Wakefield Research. Nu se pune problema de a aștepta sau aprecia lauda mai presus de un feedback argumentat și util dezvoltării.

Totodată, se observă o încredere în sine destul de scăzută. Conform studiului din 2015 a celor de la Leadership IQ, “millenials” chiar își sub-apreciază abilitățile în comparație cu cei din alte generații.

Stereotipul nr.5 – Sunt obsedați de tehnologie

Putem vedea oriunde în jurul nostru oameni ce nu își pot ridica ochii din telefon sau tabletă.

Totuși, cei de la Mattersight, au comunicat în 2015 că 85% dintre indivizii din generația Y vor să se întâlnească și să comunice față  în față cu cei alături de care lucrează. Ei sunt cei care au mai mult potențial în a fructifica o posibilitate de networking sau o oportunitate de a cunoaște un mentor.

Dacă vom crede în continuare că “millenials” nu au potențial ca generație, atunci să ne uităm în oglindă. “O mare parte din comportamentul pe care îl criticăm în tinerii angajați poate fi direcționat către cei care le sunt manageri” (Charlie Gray, Ex – Manager de resurse umane la Google New York).