De ce ai nevoie de o analiză SWOT pentru afacerea ta

De ce ai nevoie de o analiza SWOT pentru afacerea ta

O analiză SWOT te ajută să iei decizii de afaceri inteligente și informate.

Înțelegerea poziției companiei în cadrul pieței sau industriei în care activezi și a ști cum și unde poți crește este esențial pentru orice proprietar de afaceri. Aceste cunoștințe permit dezvoltarea companiei tale în mod strategic, mai degrabă decât  eforturile în încercarea de extindere pe o piață care nu se potrivește cu afacerea ta, scrie business.com.

Ce este o analiză SWOT?

SWOT – care reprezintă „puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări” – este un tip de analiză care vă ajută să vă dezvoltați strategia de afaceri prin compararea factorilor interni (punctele tari și punctele slabe) cu factorii externi (oportunități și amenințări). Exemple de factori interni includ lucruri pe care le aveți control și le puteți schimba, cum ar fi personalul sau proprietatea dvs. intelectuală. Factorii externi sunt lucruri pe care nu le poți controla, cum ar fi tendințele consumatorilor sau concurenții.

Citește și: Secretul comunicării stă în analiză și organizare

O analiză SWOT tradițională ia punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările și le organizează într-o listă prezentată într-o grilă de 2 x 2.

Analiza îți oferă o imagine exactă a activității afacerii tale în prezent și a modului în care se poate îmbunătăți.

„[O analiză SWOT] vă oferă o înțelegere fermă a ceea ce îți afectează afacerea pe plan intern și extern”, a spus Lynne Pratt, director de conținut creativ la Virtual Solutions Global. „Evaluând cu atenție analiza, o afacere poate găsi noi modalități de a progresa și de a crește.”

De ce ar trebui să faci o analiză SWOT?

O analiză SWOT îți oferă o imagine de ansamblu detaliată, nepărtinitoare a afacerii tale în ansamblu sau a unui anumit produs sau campanie. De asemenea, te poate ajuta să iei în considerare fiecare factor care ar putea afecta proiectul sau afacerea ta. Atunci când te confrunți cu o problemă dificilă sau dacă nu ești sigur de strategia actuală, o analiză SWOT luminează detaliile, astfel încât să poți formula planuri acționabile pe baza fiecăruia dintre cele patru caracteristici.

Citește și: Instrumentele avansate de analiză date generează companiilor creşteri de două cifre

De exemplu, dacă ai în vedere deschiderea unei noi locații pentru afacerea ta, poți rula o analiză SWOT pentru a vedea dacă decizia e bună.

Cine ar trebui să efectueze o analiză SWOT?

O analiză SWOT ar trebui să reprezinte un efort de colaborare între mai multe niveluri de angajare în cadrul companiei dumneavoastră. Fondatorii și liderii ar trebui să fie cei mai strâns implicați, dar pentru a obține o imagine adevărată a afacerii tale, adună contribuții de la un grup de oameni care poate contribui la mai multe perspective.

„Este vital să parcurgi analiza cu părțile interesate cheie”, a spus Dodds. „Când identifici punctele slabe, este un moment excelent pentru a-i propune pe ceilalți șefi de departament și personal să sugereze soluții – vei fi uimit de  abilitatea de rezolvare a problemelor și de creativitatea echipei tale.