Câţi dintre angajaţii dumneavoastră abia aşteaptă să vină la muncă atunci când se trezesc dimineaţa? Manager Express a discutat cu mai mulţi antreprenori şi consultanţi despre cum arată un angajat “engaged”, precum şi despre cum poate fi crescut angajamentul acestuia.
Elena Călin, fondatoarea companiei de consultanţă, training şi coaching Customer Focus, spune că organizaţiile “engaged” sunt organizaţiile de tip “Service Culture”. Acestea au valori autentice şi puternice, care se bazează pe respect mutual, pe încredere, pe promisiuni respectate, pe manageri care înţeleg că rolul lor este să servească echipa şi pe angajaţi bucuroşi să creeze valoare pentru ceilalți.
“În viziunea mea, un angajat ‘engaged’ se trezeşte dimineaţa spunându-şi ceva de genul ‘e o zi excelentă astăzi! Abia aştept să merg la muncă! Am idei despre cum să fac lucrurile să meargă mai bine. Abia aştept să lucrez cu colegii mei astăzi. Abia aştept să creez valoare pentru toţi cei cu care interacţionez’. Utopie sau nu, asta înseamnă engagement adevărat”, consideră Elena Călin.
În opinia sa, engagementul este un drum cu două sensuri. “Contează foarte mult aluatul din care este plămădit angajatul şi, bineînţeles, ingredientele adăugate de companie: viziunea şi valorile companiei în care angajatul se regăseşte. Nu funcţionează una fără alta”, explică fondatoarea Customer Focus.
Angajamentul începe cu recrutarea
Aceasta mai este de părere că, dacă un angajator ratează în procesul de recrutare, va beneficia de un engagement fals, pe o perioadă scurtă de timp. “Orice compromis făcut în recrutare poate să afecteze întreaga cultură de organizaţie pe termen lung”, subliniază Elena Călin.
Ea prezintă patru factori care „omoară” engagementul:
– Lipsa de etică a angajatului sau a managerului;
– Absenţa managerului, în toate sensurile ei;
– Competiţia internă nejustificată;
– Răsfăţul nejustificat tradus în compensaţii şi beneficii menite doar să îl facă pe angajat să creadă că e cel mai bun loc de muncă din lume.
“Adică, organizezi biroul să fie şi cameră de joacă şi salon de masaj şi restaurant de 5 stele şi spa de lux. Evident că angajatul va veni la birou doar pentru că este confortabil şi nu pentru că vrea să dea tot ce are mai bun. Şi nu va pleca curând din firmă pentru că este un loc minunat de muncă. Dar asta nu înseamnă că este engaged”, explică şefa companiei de consultanţă.












