Software şi HR, domeniile în care se recrutează cel mai mult pe LinkedIn

LinkedIn Sursa: forbes.com

Platforma profesională LinkedIn a devenit o nouă piață a muncii, într-o variantă online în care, asemenea celei offline, angajatorii pot avea contact direct cu potențialii angajați, potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR. Datele companiei arată, de asemenea, că domeniile în care se recrutează cel mai mult prin intremediul LinkedIn sunt software, HR, domeniul financiar-contabil și legal.

În România, doar o treime din persoanele angajate au un cont de LinkedIn (sub 2 milioane de profiluri vs. aprox. 6 milioane de contracte de muncă), însă amploarea acestei rețele devine  tot mai mare, atât de partea specialiștilor HR, care apelează la această sursă de candidați, cât și de partea candidaților, care devin mult mai preocupați de completarea profilurilor, accesând periodic această platformă.

Recruiterii utilizează metode variate de căutare și abordare a potențialilor candidati, deoarece rețeaua profesională permite accesul facil la profiluri de interes, care pot fi abordate în mod direct. Astfel, Smartree oferă câteva sfaturi legate de cum ar trebui să arate un profil de LinkedIn, pentru ca șansele de angajare să fie cât mai mari.

Cum ar trebui să arate un profil complet de LinkedIn

În ziua de astăzi, profilul de LinkedIn este locul ideal de întâlnire dintre cerere și ofertă pe piața muncii.

”Profilul de LinkedIn reprezintă cartea de vizită a oricărui candidat. El trebuie să fie completat în timp real, cât mai transparent din punct de vedere profesional, coerent formulat și să conțină informații reale și relevante pentru angajatori. Toate aceste detalii ajută la remarcarea profilului tău de către angajatori, indiferent de industrie”, explică Raluca Peneș, HR Coordinator, Smartree.

LinkedIn oferă multe secțiuni, pentru ca orice persoană să poată include în profil orice informație care ar putea fi relevantă pentru angajatori. Însă unele sunt mai importante decât altele și necesită mai multă atenție, potrivit specialiștilor.

”Zona de experiență profesională trebuie să cuprindă mai multe rezultate concrete – proiecte, abilități – pe care le-ai obținut pe parcursul evoluției tale profesionale, decât atribuții din fișa postului. Dar și restul rubricilor au importanța lor. Spre exemplu, în momentul în care recrutezi un inginer software, îi verifici studiile, proiectele în care a fost implicat și certificările. Cu cât profilul este mai complet, cu atât poate fi înțeles mai bine și calibrat pe nevoia de recrutare a companiei angajatoare”, spune Raluca Peneș.

O zonă care captează mai puțin interesul unui recruiter este cea de recomandări bazate pe skill-uri. Acestea au o relevanță mai redusă, deoarce vin inclusiv de la persoane pe care nu le-ai cunoscut în mediul profesional, ci doar în mediul virtual. În plus, nu se poate verifica dacă sunt reale.

Citeşte şi 5 obiceiuri de evitat pe LinkedIn