Strategii pentru a angaja seniori potriviți

Evaluarea anuala a angajatilor

Nu este o muncă ușoară să angajezi oameni talentați, cu experiență în domeniul tău de interes și cu setul de calități umane care să se alinieze perfect misiunii și viziunii businessului tău. A găsi seniori potriviți este esențial pentru o afacere, dar în același timp un proces foarte dificil, mai ales dacă vorbim despre companii cu o creștere foarte rapidă, scrie mashable.com.

Orice greșeală, la nivel de management poate avea un impact covârșitor asupra evoluției firmei, așadar este bine să ai în vedere o serie de recomandări când vine vorba despre a angaja seniori în poziții cu responsabilitate foarte ridicată.

1. Folosește-ți relațiile

Rețeaua ta de cunoștințe este cel mai valoros atu pe care îl ai când trebuie să recrutezi oameni de încredere. Cu foarte puține excepții, ar trebui ca aproape niciodată să nu angajezi străini despre care nu știai nimic și despre care înainte de interviu nu îți poate spune nimeni nimic. Menține constant legătura cu oamenii din rețeaua ta și fii prezent la evenimentele din industrie, în timp ce monitorizezi parcursul oamenilor și în alte companii care îți sunt concurente sau în domenii conexe. Încurajează și oamenii din companie să facă același lucru.

2. Cei trei R

Businessul se face cu oameni. Nu vrei să angajezi oameni care nu știu să facă networking, mai ales la nivel de top management. Validează candidații căutând să afli dacă au experiență recentă, relevantă și recomandată. Și asigură-te că recomandările vin din surse de încredere printr-o simplă verificare a conexiunilor comune din LinkedIn. Dacă persoana este senior în industria în care activezi, a nu avea legături comune într-o rețea profesională este un semn de întrebare.

3. Pune întrebările corecte

A intervieva este o formă de artă. Nu sugera răspunsuri prin întrebări, ci orientează-te spre întrebări deschise, uneori abstracte pentru a vedea care este viziunea unui om asupra domeniului, pentru a-i afla povestea și pentru a putea să se manifeste relaxat, povestind despre lucrurile importante top-of-mind pentru el, nu pentru a judeca situații punctuale, înainte de a trece la întrebări stricte.

Întreabă-i și cum au ajuns să lucreze în companiile din care au plecat. Este important de aflat dacă au ajuns acolo pe baza relațiilor lor cu alți oameni, printr-un site de joburi sau din întâmplare.

4. Integritatea este mai importantă decât abilitățile practice

Încrederea este punctul critic atunci când angajezi un senior pe o poziție de decizie. Prin urmare, ai nevoie de un om pentru care integritatea profesională este vitală. Un test bun este să lași candidatul să interacționeze și cu echipa pentru a vedea cum se manifestă în interiorul culturii tale organizaționale. Fii foarte clar în cerințe încă de la început, comunică valorile tale și ale afacerii tale și prezintă-le ca o parte a fișei postului pentru a afla cu care dintre ele se identifică cel mai mult.

5. Angajează oameni ”flămânzi”

La orice nivel, dar în special la cel de management și leadership, este important să aduci oameni despre care știi că pot crește compania, nu să o țină doar în viață. Angajează oameni care demonstrează că pot fructifica potențialul unui business și pentru care te vezi lucrând, nu pe care îi vezi capabili de a te convinge să le dai o mărire de salariu. Angajează oameni flămânzi după evoluție, cu spirit antreprenorial și cu dorința de a câștiga, persoane care cer mult de la ei înșiși.

6. Cunoaște-i la volanul mașinii

Petrece timp cu candidații și în afara biroului. Astfel, ai șansa să îi vezi în situații sociale. Cheamă-i la cină sau o simplă cafea, discutați despre vreme, subiecte la zi și planuri de vacanță și încearcă să vezi ce îi motivează, ce îi face fericiți, ce contează pentru ei și cum iau decizii.

Unii sunt de părere că un moment bun pentru a discuta cu cineva este în timp ce conduce mașina. Stilul de condus al unei persoane spune foarte multe despre o persoană, în special atunci când poartă în paralel o conversație.

Nu în ultimul rând, fii conștient în orice moment că persoanele pe care le vei angaja vor costa, vor avea putere de decizie și îți vor influența profund compania. Fii pregătit să petreci mult timp până să îi găsești pe cei potriviți, dar nu accepta compromisuri pentru că miza este prea ridicată.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •