Liderii români pariază pe brandingul personal

Liderii romani apeleaza la imaginea proprie, ca instrument primordial in promovarea afacerii.

Aproape 40% dintre antreprenorii români se implică direct în activitățile de marketing ale organizației, iar 24% dintre manageri își promovează firma, în special prin participarea la evenimente. Potrivit unui studiu recent obținut de Tudor Communication, liderii români, indiferent dacă sunt antreprenori sau manageri, apelează la imaginea proprie, ca instrument primordial în promovarea afacerii.

„În ultimii cinci ani, am lucrat cu numeroși antreprenori și manageri care au obținut creșteri spectaculoase ale cifrei de afaceri și poziții mai bune în companii, pentru că s-au promovat în media ca specialiști credibili, prin punerea strategică în evidență a calităților lor de lideri. Au înțeles că acest lucru este un avantaj competitiv major, pentru că există mai multă încredere în oameni decât în companii”, explică Mihaela Tudor, PR Manager al Tudor Communication.

Cifrele din studiu arată că românii încep să înțeleagă un lucru esențial: oricine poate avea brand personal. Acesta a devenit un concept din ce în ce mai răspândit, atât în rândul angajaților, cât și în rândul angajatorilor. Iar într-un viitor nu prea îndepărtat, la procesul de recrutare vor sta față în față, două branduri, unul care reprezintă compania și altul suficient de relevant la o căutare online pentru angajare.

Accesul la noi oportunități și crearea unei relații cu publicul-țintă sunt următoarele beneficii ale brandingului personal, recunoscute de către liderii români, potrivit aceluiași studiu. Paradoxal sau nu, bărbații antreprenori (39%) sunt mai puternic implicați în dezvoltarea propriei imagini în interesul companiei decât femeile (34%) și folosesc mai intens toate mijloacele de promovare. În plus, bărbații pun mai mult accent pe imaginea personală pentru a se diferenția de competitori, respectiv 25% dintre aceștia, comparativ cu femeile antreprenor, care reprezintă doar 16%. Dezvoltarea afacerii în procente, de la un an la altul, prin folosirea acestei modalități poate fi spectaculoasă.

Pe de altă parte, din ce în ce mai mulți angajatori își recrutează sau își studiază cu meticulozitate viitorii colaboratori din mediul online, indiferent dacă este vorba despre LinkedIn, Facebook sau Instagram. Imaginea, așadar, face cât o mie de cuvinte și la propriu, și la figurat, iar relevanța dezvoltării propriei imagini poate face diferența dintre un job bine plătit și un altul mediocru, știut fiind faptul că oricât de impecabil ar fi CV-ul unei persoane, câteva fotografii sau cuvinte care nu surprind tocmai cele mai inspirate momente pot crea o imagine nedorită. Fie că ești angajator, fie că ești angajat, prezența ta online este foarte relevantă pentru succesul tău.

Studiul calitativ, obținut de Tudor Communication, a fost realizat de compania specializată MKOR Consulting în luna iulie 2017, pe un eșantion format din 639 de lideri din România: 345 de antreprenori și 294 de manageri din mediul business și ONG-uri. Tudor Comunication, o agenție de PR și branding personal lansată pe piața românească în urmă cu cinci ani, și-a dublat cifra de afaceri, de la un an la altul chiar prin aplicarea strategiei de branding personal în interiorul organizației.

(Foto: Rodica Nicolae)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •