Cea mai bună strategie de marketing, vreodată

Cea mai buna strategie de marketing

În faimoasa sa carte din 2009, „Crush It!”, considerată un Bestseller de către New York Times şi Wall Street Journal, antreprenorul Gary Vaynerchuk are un capitol intitulat „Cea mai bună strategie de marketing, vreodată”. Întregul capitol este comprimat într-un singur cuvânt „grijă”. Atât. Grija pentru client. Pare o noţiune de minim bun simţ, nu? Și totuşi, atât de multe companii externalizează unul dintre cele mai importante bunuri de preţ: îngrijirea clientului.

O lume care trăieşte în timp real are nevoie de un serviciu în timp real. Trăim într-o era in care cumpărătorii sunt permanent online, conectaţi la reţele de socializare (şi) prin dispozitive mobile, iar cele 24 ore în care le puteam răspunde solicitărilor reprezintă acum un sistem învechit şi un lux de care nu mai dispunem. De-a lungul timpului, cel mai iritant lucru în interacţiunea dintre client şi firma vânzătoare s-a demonstrat a fi acela de a trebui să se asculte mesajele-robot, în care se subliniază importanţa clientului pentru companie şi cât de mult este preţuită fidelitatea acestuia. Indiferent cât de mică sau mare este compania ta, clienţii trebuie trataţi ca atare, fără scenarii. Reprezentatul vânzării are datoria de a empatiza, creând o conexiune emoţională unică, dată de personalitatea sa, prin care să găsească soluţii nevoilor reale ale cumpărătorului. Grija pentru clienţi nu se poate falsifica.

Speaker la cea de-a 8a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct”, Stela Toderaşcu – Commercial Marketing Manager Avon declară: „AVON a devenit cunoscut în rândul româncelor ca fiind brandul cu fundiţă roz. În acelaşi timp, suntem compania pentru femei. Nu este doar o declaraţie, ci este angajamentul de a fi alături de ele atât în momentele fericite, cât şi în cele dificile”. Sistemele robotizate nu vor funcţiona prea bine când la capătul liniei se află un om încărcat de emoţii, furios şi supărat, chiar dacă bun-platnic al produselor / serviciilor firmei tale. Alexandru Negrea, Consultant Social Media şi Speaker la cea de-a 8a ediţie a Conferinţei spune: „În urmă cu câţiva ani, nimeni nu lua în serios activitatea unui manager în social media. Astăzi, orice companie are deja sau e în căutare de oameni cât mai bine pregătiţi în domeniu. Un astfel de job necesită un set de skill-uri tehnice, analitice şi creative, oamenii din social media devenind, odată cu explozia tuturor platformelor sociale, un fel de ninja ai online-ului. Însă, ceea ce îi diferenţiază pe cei mai buni dintre ei de restul sunt abilităţile de relaţionare interpersonală. Despre asta este vorba, oamenii vor să se conecteze cu oameni, vor să lucreze cu oameni, să cumpere produse/servicii de la oameni. Odată ce ai înţeles asta, lucrurile se simplifică şi reuşeşti să te conectezi mai repede şi mai bine cu publicul tău ţintă. ”

Vocea consumatorului este mai puternică decât a fost vreodată. De la cea mai simplă solicitare, pe oricare dintre reţelele de socializare, sfaturile, sugestiile, părerile şi comentariile asupra subiectului par să nu mai contenească. Alternative sunt la tot pasul, la fel şi aprecieri sau critici. Uitându-se la propria afacere, Marian Alecsiu, Co-fondatorul F64 şi Speaker la cea de-a 8a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct” apreciază că „Social media creează comunităţi, nu pieţe de desfacere. Prin urmare, este un canal care ajută conectarea şi nu doar o strategie care trebuie să susţină vânzările.”

Nu în ultimul rând, pentru a avea mai mulţi clienţi fideli este crucială comunicarea din plin şi livrarea peste aşteptări. Oricare ar fi produsul sau serviciul pe care firma ta îl furnizează, vei avea întotdeauna o legătură cu clientul tău şi poţi învăţa din experienţa acestuia. Această experienţă îţi comunică ceva, în primul rând despre tine şi despre viziunea ta de a manageria o companie. Daniela Tudor, Consultant în Comunicare şi Branding Personal şi Speaker la Conferinţa „Marketing în Direct” este de părere că „O întrebare bine ţintită are puterea de a schimba cursul unei vieţi”.

Iar Alex Dona, Owner-ul Infant Media şi Speaker la conferinţă declară: „Dacă, ceea ce se întâmplă în social media pe unul din conturile unui client ne place doar nouă, aşa-numiţii specialişti în media, e ceva greşit. Dacă noi aveam toate răspunsurile, social media nu avea nevoie să existe. Social media nu trebuie să reprezinte valorile brandului, trebuie să fie brandul în componenţa lui interactivă, altfel nu se transformă decât într-un “money pitt” cu rezultate cel mult îndoielnice. Pentru că în viaţă, unii o fac şi reuşesc, alţii nu.”

Dacă îndrăzneşti să fii clientul consumatorului tău, eşti aşteptat pe 29 septembrie la Conferinţa „Marketing în Direct”.