Ești fondator și ai creat un brand pentru compania ta de care ești mândru. Dar ce zici de brandul tău personal? Mulți fondatori se ascund în spatele companiei lor, dar consumatorii răspund mai mult decât oricând fondatorilor care își împărtășesc viața personală pe rețelele de socializare și asta se vede în vânzări. Un raport al Centrului de învățare a constatat că cei care consumă au 82% mai multe șanse să aibă încredere într-o companie dacă CEO-ul este activ pe rețelele de socializare, dar doar unul din cinci CEO-uri utilizează social media pentru a se conecta cu consumatorii lor.
Deși construirea încrederii este beneficiul principal al creării unui brand personal robust, implicațiile se extind. Iată patru motive pentru care branding-ul personal este esențial pentru fondatori, scrie entrepreneur.com.
Citește și: Cum să utilizezi Instagram pentru construirea unui brand personal autentic
Brandurile personale diferențiază produsele pe piețele saturate
Kit-urile de buze ale lui Kylie Jenners zboară de pe rafturi, Mark Wahlberg și franciza lui Wahlburgers rămân foarte populare, iar compania înființată de Jessica Alba este o alegere de top pentru produsele de familie. În timp ce aceste succese pot fi creditate cu siguranță la o expunere sporită, există un element de încredere în mărcile lor, care obligă consumatorii să prefere aceste produsele în detrimentul altora de pe piață. Pe o piață saturată, încrederea consumatorilor se bazează pe mărci personale pe care le cunosc și le urmează.
Nu, asta nu înseamnă că trebuie să fii o celebritate pentru ca brandul personal să funcționeze pentru tine. Dar înseamnă că trebuie să construiești un tip de platformă și să elimini conținut care vorbește publicului tău țintă. Seth Godin a scris pe blogul său că el definește un brand ca „setul de așteptări, amintiri, povești și relații care, luate împreună, reprezintă o decizie a consumatorului de a alege un produs sau serviciu în favoarea altuia.” Cele mai bune mărci personale creează aceste experiențe și povești prin conținutul pe care îl împărtășesc pe platformele lor.
Citește și: 7 din 10 oameni de afaceri nu văd beneficiile brandului personal
Brandurile personale își creează credibilitatea pentru strângerea de capital
Nu este un secret că investitorii investesc în oameni și nu în idei. De fapt, „Regula investitorului” o afirmă ca principiu. În consecință, investitorii au mai multe șanse să investească în compania ta dacă ai expunere personală și ai stabilit o relație cu publicul tău. Este pur și simplu o investiție inteligentă; dacă poți dovedi prin brandul personal că poți vinde un produs sau un serviciu publicului tău, compania are mai multe șanse să reușească.
Citește și: Cum să folosești LinkedIn să îți promovezi brandul personal
De asemenea, poate fi mai ușor să obții o întâlnire cu investitori de top dacă te recunosc, fie din conturile de socializare, fie de la o conferință de presă semnificativă. Ideea este că ar trebui să poată să îți găsească prezența online și să te cunoască în acest fel. Dacă au deja un sentiment de prietenie față de tine, dacă simt că te cunosc deja, ai șanse mai mari să obții o întâlnire. Da, brandingul personal poate face acest lucru.
Sunt scrise mai multe articole despre oameni decât companii
În cele din urmă, jurnaliștii știu care articole obțin cel mai mare succes, iar acestea sunt articolele care acoperă poveștile din spatele companiilor. Raționamentul din spatele acestui lucru este neurologic – creierul uman are de 22 de ori mai multe șanse să-și amintească despre povești decât despre fapte. Așadar, un articol despre modul în care ți-ai început afacerea în camera de cămin a facultății este mai probabil să rezoneze cu publicul, decât un articol care acoperă doar ceea ce face startup-ul tău. Drept urmare, publicarea de către jurnaliști a poveștilor legate de companie va avea mai mult succes dacă aceasta este relatată din perspectiva personală.
Citește și: 10 rețete social media pe care să le folosești pentru brandingul personal
Pentru a ieși în evidență pe o piață saturată, îmbunătățirea șanselor de a strânge capitalul și de a obține mai multă atenție în presă, asigură-te că dedici câteva ore pe săptămână pentru construirea brandului personal și pentru stabilirea unui raport cu publicul țintă. Compania ta va profita cu siguranță de beneficii.
Sursa foto: Unsplash