Câteva considerații la cald, după Conferința globală IAA

Conferinta globala IAA 2018

Mi-am dorit foarte mult să ajung la Conferința globală IAA 2018 – Creativity4better, în calitate de om de comunicare mereu preocupat de trenduri, interesat în a învăța lucruri noi și a găsi inspirație, și iată că am ajuns! Vă împărtășesc cele mai importante idei cu care m-am ales din experiența celor două zile, unele venite ca o confirmare a lucrurilor în care cred cu tărie.

Prima și poate cea mai importantă este aceea că nu aduci oamenii împreună prin tranzacții, ci prin crearea unei legături, a unei relații, prin experiențe cu brandul pe care îl reprezinți. O constatare din ce în ce mai prezentă, la nivel mondial. Oamenii nu mai cumpără sau nu te mai aleg drept furnizor de servicii pe criterii economice, ci emoționale. Depinde cum îi faci să se simtă, ce valori dintre cele cu care se identifică și ei reprezinți. Chiar și la evenimente de anvergură internațională, precum cele aflate sub brandul Burning Man Project, cu un buget de 40 de milioane de dolari anual, cu 270 de reprezentanți în 39 de țări, funcționează motivația senzorială. Este de menționat că la aceste evenimente, unde zeci de mii oamenii se adună pentru a împărtăși, a lucra împreună la diferite proiecte creative, singurele lucruri care se vând sunt cafeaua și apa. Cam dur mesajul, nu-i așa? Legat de acesta, este bine să avem în vedere că diferențiatorul între două produse constă în modul în care este livrat mesajul către publicul-țintă. Foarte greu mai poți scoate astăzi pe piață un produs care să fie net superior celui al concurenței. Drept urmare, cei mai mulți își pun întrebarea firească: ce face diferența?. Teoria și practica arată că răspunsul este modul în care comunicăm. O strategie bazată pe un research amănunțit și o implementare adecvată sunt singurele soluții. Iar aceasta din urmă poate fi creată doar în jurul unor experiențe cu brandul, după cum arată și Tim Kobe, cel care a lansat afaceri inovative în toată lumea. Inovația în comunicare apare atunci când îi faci pe oameni să adopte un anumit comportament. Cel mai bun exemplu este puterea social media, care a detronat recent media tradițională, în foarte multe domenii. De aceea, provocarea cea mai mare este să generezi campanii creative în social media. La modă” sunt PR Stunts, create cu ajutorul inteligenței articiale sau high-tech, cu rezultate foarte bune, dar și cu bugete pe măsură. Ca demonstrație, Christina Keller a arătat lucrurile incredibile făcute pentru Lays în perioada campionatului mondial de fotbal. (Merită un mic research!)

Dincolo de toate acestea, este important să nu uităm un aspect: creativitatea vine din interior, atunci când mintea noastră funcționează la capacitate maximă, când avem o stare de bine. Tal Ben-Shahar, supranumit și „Profesorul de fericire”, ne-a reamintit că vom performa, ne va fi mai bine dacă, în loc să ne concentrăm pe punctele noastre slabe, ne-am căuta punctele forte și am vedea cum să facem să le evidențiem și amplificăm. Când îți consideri munca nu un job, ci o chemare (Work as a calling”), obții rezultate fantastice, și din punct de vedere profesional și uman.

Robin Wright – cea mai așteptată invitată a conferinței –, ne-a reamintit tuturor importanța influencerilor. Cu o atitudine foarte modestă, în pofida numeroaselor cauze de bine în care se implică, ne-a arătat că cele mai de impact campanii de CSR, cu impact la nivel mondial, sunt cele susținute de către Hollywood, prin reprezentanții săi. Ceea ce mă face să îmi doresc și mai mult ca și la noi să văd astfel de exemple din partea personalităților artistice, lideri de opinie cu un mare potențial de înfluență.