Ce abilități trebuie să aibă un bun manager de marketing?

Ce abilitati trebuie sa aiba un bun manager de marketing?

La fel ca dirijorii care controlează orchestra, managerii sunt responsabili pentru a se asigura că fiecare membru al echipei lor, indiferent de dimensiunea acesteia, lucrează în coeziune, pentru a obține același rezultat.

Ca și în cazul dirijorilor, managerii primesc aplauze atunci când orchestra interpretează bine și sunt criticați, dacă totul merge prost.

Există, literalmente, mii de cărți dedicate leadershipului. Și, probabil, ați fost deja la câteva cursuri de management. Cu toate acestea, nici o carte sau curs despre „cum să fii cel mai bun manager din lumea întreagă” nu vă va spune care sunt calitățile pe care trebuie să le aibă un manager bun în industria de marketing.

Există unele trăsături comune pentru toți managerii, din toate industriile, inclusiv pentru cei din marketing. Printre acestea, se numără abilitatea de conducere, organizare, delegare, evaluare și bugetare, pentru a obține un rezultat bun, într-un anumit proiect.

Dar, managerii de marketing aparțin unei categorii aparte de oameni, cu un stil de management unic.

Acest job necesită o mulțime de abilități, inclusiv capacitatea de a gestiona oamenii din discipline diferite. Acum, aveți de-a face cu o echipă de oameni din marketing, iar în următoarea secundă, colaborați cu oamenii din PR, producție, vânzări, distribuție sau finanțe. Deci, trebuie să înțelegeți modul în care funcționează fiecare în cadrul organizației, să puneți împreună seturile lor de competențe și să le coordonați corespunzător.

Descarcă [E-book gratuit] Marketingul, printre noile abilități ale HR-ului

Este de datoria voastră să câștigați o parte cât mai mare din piață pentru produsul vostru și modalități prin care acesta să poată fi adaptat sau dezvoltat. De asemenea, trebuie să lucrați cu furnizorii pentru a crea produse noi, care să vă completeze lista de oferte.

Managerii buni sunt cei care au abilități solide de negociere și persuasiune, necesare în promovarea ideilor. Ei cunosc foarte bine caracteristicile produselor și pot vedea o formulă câștigătoare, de la o mie de kilometri distanță.

În plus, pe lângă faptul că sunt conștienți de importanța abilităților de comunicare și de luare a deciziilor în această industrie, managerii de marketing se pricep foarte bine să-și păstreze calmul în situații tensionate și să gestioneze așteptările conducerii.

Harvard Business School descrie managementul ca fiind arta prin care „se obțin rezultate prin intermediul altor persoane”. La urma urmei, nu puteți fluiera o simfonie. Este nevoie de o orchestră, ca să fie cântată.

Vă întrebați ce trebuie să faceți acum? Urmăriți, în continuare, Manager Express, consultați sfaturile noastre de carieră și aflați mai multe despre industria de marketing.

Citește și: Ce tendințe în marketing trebuie să știi pentru startup-ul tău în 2017

Sursă: www.monster.co.uk