Semne că business-ul tău are nevoie de rebranding

Dacă atunci când încercați să vă creșteți business-ul, nivelul următor pare imposibil de atins, s-ar putea să aveți probleme de branding.

Multe companii nu vor să renunțe la un brand vechi, pe motiv că este marca profesionalismului, a dedicării și a continuității în timp. Cu toate acestea, dacă brand-ul are o identitate slabă, specialiștii vă recomandă să renunțați la el.

Următoarele semne vă avertizează că aveți nevoie de rebranding.

Brand ”de casă”

Bun pentru sentimente nostalgice, dar nepotrivit pentru afaceri. Multe business-uri mici și-au realizat logo-uri folosindu-se de ideile personale sau de cele ale membrilor din familie. Uneori, aceste idei nu sunt nici revoluționare, nici deosebite, iar clienții nu se regăsesc în ele. Singura caracteristică utilă a artei ”de casă” este prețul, care poate fi inexistent sau foarte mic, potrivit B2C. Prin comparație, o companie de creație ar putea realiza un logo pe care să îl puteți folosi cu succes și acum, dar și peste zece ani. Mai multe despre importanța logo-ului am scris AICI.

Brand evident

Multe business-uri folosesc elemente grafice comune, care se amestecă în amalgamul de companii care oferă aceleași produse sau servicii. Un brand bun nu ar trebui niciodată să semene cu al altor companii din același sector, altfel nu are cum să atragă atenția potențialilor sau actualilor clienți.

Brandul nu promite nimic

Un brand ar trebui să-i spună clientului cum și cu ce se ocupă afacerea voastră, înainte ca el să intre în contact cu produsele sau serviciile oferite. Mai mult, trebuie să lase o primă impresie pozitivă, să anunțe că sunteți o companie de profesioniști și să promită clientului experiențe deosebite. Brand-ul trebuie să ofere încredere.

Identitatea se diluează în timp

Constanța sau inconstanța cu care vă promovați compania, precum și canalele prin care faceți acest lucru determină, direct proporțional, numărul de clienți pe care îi aduceți și atașamentul lor față de business-ul pe care îl aveți. Mai ales că evoluția tehnologică a dus la construirea a multiple canale de comunicare excelente pentru promovare – platformele sociale fiind doar unul dintre acestea.

Brandul nu vă reprezintă

Dacă afacerea pe care o aveți a crescut și evoluat în timp, este cazul să vă întrebați dacă nu cumva și produsele sau serviciile s-au schimbat și nu se mai potrivesc cu ideea de branding. Un brand care nu reprezintă actualitatea companiei, nu ajunge la clienți așa cum ar trebui.

(Foto:  Troy Thompson/www.flickr.com)