Marketingul unui business mic a devenit mult mai complicat de la apariția internetului, a rețelelor de socializare, a site-urilor web, a comerțului electronic și a altor instrumente digitale. Noul infografic realizat de către MDG Advertising prezintă cinci tendințe de marketing pe care ar trebui să le urmăriți în 2018.
Studiul MDG sugerează instrumentele și tehnicile de care vor beneficia marketerii în anul care vine. După cum era de așteptat, tehnologia joacă un rol imens în aceste strategii.
Ce înseamnă acest lucru pentru afacerile mici este faptul că pot adopta și recomandările făcute de MDG. Unul dintre avantajele tehnologiei digitale este că nu trebuie să fii o companie mare pentru a profita de capacitatea completă a soluțiilor digitale.
Pe blog, MDG spune: „Marketerii care îmbrățișează strategii nuanțate și noi abordări – cum ar fi micro-influențatorii, personalizarea bazată pe date, AI și AR – vor prospera nu doar în 2018, dar și mult după acesta”.
Datele pentru infographic au fost colectate de pe Salesforce, Adobe, Interactive Advertising Bureau, MarketingProfs, Contact Marketing Institute, Brightcove, Mediakix, HelloSociety, AdWeek și Influence.co. Acest lucru a dus la un raport extrem de informativ despre tehnologie, instrumentele și strategiile de marketing de succes pentru afacerile mici în 2018.
În loc de marketing cu macro-influențatori care au milioane de followeri, MGD sugerează să aruncați o privire la micro-influențarotii cu followeri sub 100.000. Această strategie se explică prin faptul că oamenii se identifică mai mult cu oameni adevărați decât vedete. De exemplu, 70% dintre abonații YouTube spun că le este mai ușor să creeze o legătură cu creatorii de canale decât cu celebrități.
Când vine vorba despre costuri, practica bazată pe micro-influențatori este și mult mai ieftină.
De asemenea, consumatorii se așteaptă la mai mult marketing personalizat. Conform MDG, 86% dintre marketeri consideră că personalizarea nu este o idee exagerată. Cu toate informațiile disponibile în ecosistemul digital de astăzi, este mult mai ușor să oferiți campanii personalizate, chiar și pentru afacerile mici.
Un management corespunzător al datelor, sistemele de CRM solide și instrumentele de analiză reprezintă unele dintre tehnologiile care fac acest lucru posibil.
Cu o prognoză combinată a pieței în valoare de 692 miliarde dolari până în 2025, realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR) sunt și tehnologii pe care marketingul ar trebui să le ia în considerare. MDG sugerează că aceste tehnologii pot ajuta marketerii să își prezinte produsele și serviciile, să interacționeze cu publicul și să furnizeze informații relevante și valoroase.
Eficiența inteligenței artificiale (AI) îmbunătățește modul în care afacerile își conduc organizațiile. Raportul identifică AI drept Sfântul Graal pentru marketeri, deoarece face ofertele mai eficiente, sporește productivitatea și oferă perspective mai bogate.
Potrivit MDG, în 2018, marketerii vor avea instrumentele și tehnologia potrivită pentru a monitoriza călătoria clientului pe mai multe puncte de contact. Dar, mai important, marketerii trebuie să utilizeze această tehnologie pentru a înțelege mai bine rolul pe care îl joacă customer journey.
Concluzia cheie din acest raport este importanța adoptării noilor tehnologii și a utilizării eficiente a acestora. Acest lucru nu se aplică numai în cazul marketingului, dar și în orice domeniu al operațiunilor comerciale.
Pentru a urmări mai multe informații din cercetarea desfășurată de către MDG Advertising, consultați infographicul de mai jos.