Ce ne învață Facebook despre leadership

Ce ne învață Facebook despre leadership

Directorul executiv al brandului, Bill McLawhon, le-a vorbit celor de la management-issues.com despre ce înseamnă să lucrezi într-o organizație precum Facebook.  El descrie brandul ca fiind agnostică din punct de vedere al funcțiilor și al ierarhiilor.

Bill McLawhon recunoaște că modul în care se lucrează la Facebook nu înseamnă cu mediul în care a început el să lucreze. Modelul promovat aici nu se axează pe promovarea leadershipului bazat pe competențe, ci toți sunt învățați să îți dezvolte abilități de leader, de la bază, până în vârf.

Totul pornește de la o serie de valori pe care angajații Facebook trebuie să el aibă: fără victimizare, asumare de riscuri, fără scuze.

În același timp, la Facebook există un tip de leadership ingineresc. Nu funcționează ideea de a face pe șeful, ci, cel mai important este să îți faci treaba. Mai mult, Bill explică faptul că brandul este unul meritocratic în care și inteligența culturală joacă un rol foarte important. Prin urmare, spune el „nu poți să realizezi nimic dacă nu ai abilitatea de a influența și de a inspira oamenii. Nu te poți duce la cineva din conducere și să întrebi cum poți face ceva, ci trebuie să îți dai seama singur de cum poți face anumite lucruri”.

Cu privire la modul în care va evolua Facebook, Bill McLawhon a explicat că se așteaptă o creștere rapidă a numărului de utilizatori care vin din zone în curs de dezvoltare, unde accesul la internet s-a simplificat și el și presupune utilizarea unor dispozitive mobile, la prețuri accesibile.

În plus, Facebook plănuiește să creeze noi centre de date și de vânzări în mai multe locuri din lume.

Bill McLawhon este șeful departamentului Facebook de dezvoltare a leadershipului și coordonează și procese de coaching în cadrul companiei.