Cultura organizațională „mănâncă” strategie la micul dejun

Cultura organizațională „mănâncă” strategie la micul dejun

„Cultura organizațională mănâncă strategie la micul-dejun, la prânz și cină”, este o frază rostită de consultantul în probleme de management, Peter Drucker.

Potrivit celor de la torbenrick.eu o companie care nu construiește o legătură între cele două nu are un succes garantat.

Strategia, capacitățile și cultura trebuie să se alinieze

Există un triumvirat puternic în ceea ce înseamnă tranformările la nivel de companie – strategie, capacități și cultură. Toate trei trebuie construite împreună, aliniate în așa fel încât fiecare să permită dezvoltarea organizației.

Cele trei reprezintă o serie de alegeri interconectate: „pe ce teren activăm?”, „cum vom câștiga și cum ne vom diferenția de ceilalți?, „de ce avem nevoie pentru a pune în aplicare strategia?”, „care sunt imperativele culturii organizaționale care permit diferențierea și execuția”.

O strategie este în general construită pentru o perioadă de 3-5 ani și revizuită periodic. Același lucru trebuie să se întâmple și cu celelalte două elemente.

Cum poate fi cultivată cultura organziațională?

În primul rând trebuie înțeles că fiecare angajat înțelege diferit conceptul de cultură organizational. Ea de dezvoltă permanent și este rezultatul acțiunii și reacțiunii. Trebuie stabilită o misiune a companiei, valorile ei și toate acestea trebuie să se reflecte în strategie. Odată stabilit un scop, se poate construi și acea aliniere între cele trei componente esențiale ale unei companii, stratefie, capacități, cultură.