Coachingul, instrumentul care susține companiile performante în pandemie

Initiativele de coaching in companii incep sa fie si in Romania din ce in ce mai prezente

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute și International Coach Federation. Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile.

Studiul citat, realizat în ultimii șase ani, a măsurat criteriile pentru o cultură de coaching puternică. Există, conform acestuia, o legătură puternică între cultura de coaching și performanța înaltă în companie, atracția pentru brandul de angajator, retenția talentelor cu rezultate foarte bune și punctele forte ale leaderilor.

Inițiativele de coaching în companii încep să fie și în Romania din ce în ce mai prezente, datorită, în mare parte, cerințelor de business la care departamentele de Resurse Umane contribuie din rolul de partener strategic. Pentru a reuși să implementeze astfel de programe cerute de către cei care conduc business-ul,  HR-ul trebuie să găsească soluții pentru procesul dificil de măsurare a impactului lor în rezultatele și obiectivele afacerii, să le alinieze cât mai bine la cerințele de business și să ofere posibilitatea organizației să se miște în direcția dorită de către top management și acționari.

Asumarea unei culturi organizaționale de coaching și toate programele și inițiativele care derivă de aici sunt pârghii de schimbare în companii, un proces des întâlnit în această perioadă, în care reinventarea este singura șansă de supraviețuire în afaceri. Iată cum contextul în care ne aflăm ajută la creșterea șanselor ca ele să fie dorite și susținute de către cei care aflați la conducere, primul filtru de aprobare a unei astfel de inițiative. Un proces organizațional robust, fie că este vorba despre pivotare, fie despre dezvoltare a unor noi direcții, trebuie să aibă la bază cultura companiei, unde coachingul are o contribuție majoră: oferă claritate în intenția de schimbare, le creează liderilor un context adecvat de dezvoltare a competențelor, de stabilire a unor planuri de acțiune și de transformare personală care să poată susține schimbarea dorită.

Citește și: Cea de-a 12-a ediţie a Galei Premiilor de Excelenţă în Resurse Umane va avea loc online, pe 3 iunie 2020

  •  
  •  
  •  
  •  
  •