Cum îți setezi prețurile, ca freelancer?

Evaluarea clienților pentru un freelancer

O mare parte a freelancingului constă în a-ți seta pragurile de prețuri pentru munca ta. Indiferent dacă ești scriitor, designer sau web developer, ai nevoie să găsești un echilibru între cât valorează munca ta și un preț care să mulțumească clientul. Nu există o formulă fixă, dar există o serie de factori de care trebuie să ții cont pentru a ușura procesul și pentru a te ajuta să îți setezi tarifele de freelancer.

Alege un format

Există trei mari decizii când vine vorba despre prețurile freelancerilor. Poți taxa pe cuvânt, dar asta se aplică doar traducătorilor sau scriitorilor. Poți taxa pe oră. Sau poți taxa o sumă fixă pe tot proiectul. Belinda Weaver, dela Copywrite Matters spune că preferă să lucreze pe proiect pentru că îi oferă o certitudine atât ei cât și clienților. Dar fiecare freelancer trebuie să aleagă modelul care îi face să se simtă cel mai confortabil.

Ia în considerare competiția

Pentru a-i face pe clienți să se simtă împăcați cu tarifele tale, oferă-le posibilitatea de a compara tarifele tale cu ale altora. Dacă toate celelalte oferte de la concurenții tăi sunt calculate în preț / oră, iar tu îi dai cost pe proiect s-ar putea să-l confuzezi și să nu poată compara corect, chiar dacă prețul tău este mai bun decât al altora.

Durata proiectului contează

Pentru a le putea oferi clienților și un estimat de timp sau doar pentru tine, trebuie să afli cât durează să duci proiectul la bun sfârșit. Acest estimat ține de gradul tău de încărcare, dependența de terți și de rapiditatea cu care clientul îți răspunde la cerințe. Ceea ce înseamnă că trebuie să afli cu câți oameni vei coresponda, cum vei coresponda, câte runde de modificări are clientul etc. De asemenea, măsoară mereu cât durează munca ta în funcție de task-uri pentru a putea construi în timp o listă de tarife.

Fii constant

Atunci când alegi un model de creare a listei de tarife pentru munca ta, menține-l. Nu face excepții decât arareori și atunci doar pentru clienții pe care vrei neapărat să îi ai în portofoliu sau în cazuri foarte speciale.

Împarte munca pe grupuri de task-uri

Atunci când setezi prețul unui proiect ca freelancer, ia în calcul că nu doar durata este importantă, ci și valoarea pe termen lung a muncii pe care o depui. Împarte task-urile în funcție de specificul lor: muncă de brainstorming, muncă de duzină, muncă administrativă etc. și tarifeaz-o în consecință.

Nu omite modificările și comunică eficient

În aproape orice proiect, vei avea runde de modificări. Stabilește-le de la început cu clienții. Și stabilește și canalele de comunicare. Dezvoltă un sistem care lucrează în avantajul tău și prin care obții cel mai repede informațiile de care ai nevoie ca să lucrezi mai bine.

Ajustează prețul dacă sunt schimbări majore

Dacă ai un client care și-a schimbat complet scopul proiectului, după ce ați stabilit deja prețul, taxați-l în consecință. Iar dacă acel client îți cere să urgentezi anumite procese, fixează-i un extracost pentru că îi facilitezi intrarea pe lista scurtă.