De ce ai nevoie de o analiză SWOT pentru afacerea ta

De ce ai nevoie de o analiza SWOT pentru afacerea ta

Cum se face o analiză SWOT

Primul pas al unei analize SWOT este crearea grilei tale. Începe cu punctele forte în colțul din stânga sus, apoi punctele slabe din colțul din dreapta sus, oportunități în partea stângă jos și amenințări în partea dreaptă jos a grilei.

Citește și: Cele mai populare tehnici de analiză de business

În continuare, completează fiecare cadran. Un mod ușor de a face acest lucru este să pui întrebări care se aplică fiecărei căsuțe. Iată câteva sugestii.

Puncte forte

  • Ce faci bine?
  • Ce abilități sau servicii unice ai?
  • Ce experiențe ai, care te pot ajuta să îți atingi obiectivul?
  • La ce ești mai bun decât concurenții tăi?

Puncte slabe

  • Ce aspect (aspecte) ale afacerii ți-ar putea împiedica progresul?
  • Ce abilități sau resurse îți lipsesc?
  • Ce te costă bani?

Oportunități

  • Ce poți îmbunătăți?
  • Ce condiții externe te pot ajuta să îți atingi obiectivul?
  • Există noi audiențe la care poți ajunge?
  • Există tehnologie pe care o poți folosi pentru a îmbunătăți afacerea?
  • Poți face mai mult pentru clienții existenți?
  • Unde sau cum ți-ai putea extinde afacerea?

Amenințări

  • Ce condiții externe ți-ar putea deteriora progresul sau performanța?
  • Ce fac bine concurenții tăi?
  • Ce se întâmplă în industria ta?
  • Ce se întâmplă (sau s-ar putea întâmpla) în economie care ar putea dăuna afacerii tale?
  • Există concurenți noi pe piața pe care activezi?
  • Publicul țintă se micșorează?

Cadranele nu trebuie să fie perfecte – poți crea întotdeauna mai multe proiecte ale analizei modificând ceea ce ai completat. Fă un brainstorming pentru a finaliza primul draft.

După ce ai completat cadranele, verifică-l pe fiecare și evaluează rezultatele.

Cum să evaluezi rezultatele

Pentru a evalua eficient analiza SWOT, începe cu punctele tale forte.

În continuare, privește punctele slabe și identifică aspectele legate de afacerea ta care contribuie la fiecare slăbiciune. De exemplu, faptul că ai o rată mică de păstrare a clienților se datorează personalului? Locației? Concurențillor? „Identifică de unde vine problema, astfel încât să poți începe planul de abordare a acesteia”, a spus Pratt.

Citește și: Cum creezi valoare prin brand management

Apoi puteți vedea care dintre amenințările tale sunt legate de punctele slabe și dacă oricare dintre ele este cauzată de ceva pe care îl poți schimba. Încearcă să conectezi punctele forte cu moduri în care poți combate amenințările.

În cele din urmă, ia în considerare dacă există constrângeri de timp care ți-ar putea afecta oportunitățile. Există vreunul dintre acestea pe termen scurt sau sezonier? Dacă da, prima prioritate este să atingi acele oportunități și să creezi un plan de acțiune pentru a profita de ele.

Nathan Thompson, lider de achiziție organică la Pavilion Broadway, a declarat că firma sa își împarte oportunitățile de afaceri în obiective pe termen scurt, mediu și lung. Au stabilit termene pentru fiecare obiectiv pentru a se asigura că se realizează. „Rezultatele SWOT ar trebui analizate și evaluate în ordinea acționării”, a spus el. „Fixarea termenelor stabilite pentru fiecare punct de reper asigură responsabilitatea pentru toate părțile.”

Citește și: Lucruri pe care antreprenorii trebuie să le facă zilnic pentru a avea succes

Pe măsură ce evaluezi rezultatele, nu uita că analiza SWOT este doar un punct de plecare, nu un plan acționabil. „Nu confunda SWOT cu o analiză de  strategie”, a spus Greg Githens, antrenor executiv și de conducere la Catalyst și Cadre.

Sursa foto: https://nexightgroup.com