Secretul comunicării stă în analiză și organizare

Analiza si organizare. Care sunt primele lucruri care va vin in minte cand auziti aceste cuvinte, cu ce le asociati?

Analiză și organizare. Care sunt primele lucruri care vă vin în minte când auziți aceste cuvinte, cu ce le asociați? Cel mai probabil, v-ați gândit la științe exacte sau poate la management, nu neapărat la comunicare.

Cu toții am trecut prin situații după care ne-am spus: ”Ah, de ce nu mi-a venit atunci să zic așa?!”, atunci când gândurile ni s-au așezat, realizând că am fi putut să spunem ceva mai bine, să fim mult mai elocvenți. Această ”așezare” a gândurilor se întâmplă, spre regretul nostru, post factum, atunci când, depășind presiunea momentului, suntem capabili să analizăm la rece și să ne organizăm mai bine ideile.

De aceea, ne întrebăm dacă putem antrena capacitatea de analiză și organizare a propriilor gânduri și idei pentru a fi capabili să comunicăm mai bine în momente-cheie. Putem să ne antrenăm elocvența? Când spunem despre o persoană că este elocventă ne referim la capacitatea acesteia de a expune idei logic, clar și convingător. În mod firesc, analizăm buna comunicare prin forma în care ea ni se prezintă, iar pregătirea pentru a fi mai bun comunicator se leagă cel mai des de forma comunicării. Cursurile, lectura, studiul sunt surse care ne ajută să ne dezvoltăm capacitatea de a comunica. Dar care este fondul ei, de unde vine?

Un răspuns clar, științific, bazat pe cercetare și experiență ni-l dă Keith Spicer, profesor, jurnalist, funcționar public și scriitor canadian care, în 1986, publica o carte intitulată ”Think on Your Feet”. Conform dicționarului Cambridge, expresia ”think on your feet” din limba engleză se poate traduce prin capacitatea de a gândi și reacționa rapid în comunicare, a avea răspunsurile bune la tine. Folosind tehnici de jurnalism, comunicare politică, logică și filosofie, Keith Spicer analizează și sintetizează fondul unei bune comunicări și propune instrumente care ne pot ajuta în antrenarea elocvenței. Iar cheia stă exact în analizarea și organizarea rapidă a ideilor în forme care sunt universale, au relevanță și asigură ceea ce ne dorim poate cel mai mult de la un bun comunicator: claritate, concizie și impact.