De ce să îți înveți clientul cum să îți facă job-ul?

De ce să îți înveți clientul cum să îți facă job-ul?

Sunt două tipuri de clienți care au nevoie de servicii de design: cei cu mai mulți bani decât timp și cei care au mai mult timp decât buget. Și nu este necesar să ne limităm doar în domeniul de publicitate și design.

Prima categorie menționată preferă o abordare fără multă implicare, prin care orice task este predat către specialiști, urmând ca acest client să se ocupe doar de plata facturii. A doua categorie necesită un alt stil de abordare. Ei caută soluția cea mai bună conform bugetului pe care îl au. Ei chiar pot interveni în materialele lucrate și modifica elemente din design. Acest lucru poate afecta munca prestată și calitatea design-ului.

 

Dacă ți-ai învăța clienții cum să îți facă job-ul?

Dacă știi că se intervine asupra produselor create de către tine, de ce să nu le oferi instrumentele și cunoștințele necesare în a construi cu succes flyere, grafice, semnături sau alte materiale, fără a se baza pe serviciile tale? Creează șabloane care se pot folosi în mai multe cazuri. Învață clientul cum să gestioneze propriile proiecte de design fără să te angajeze.

Cum poți capitaliza de pe urma acestor idei?

Poți schimba sistemul de plată, poți crea un onorariu pentru setarea instrumentelor. Sau poți insera în structura prețurilor o sumă pentru serviciile de consultanță. Alege calea cea mai potrivită pentru modelul tău de business. Oricum ar fi, educația oferită și încurajarea în a crea propriile materiale îi vor face pe clienți să te țină aproape.

Să luăm un exemplu.

Într-o zi de vineri, un client ce avea un buget redus, a venit cu cererea să fie creat un ad pe Facebook pentru un eveniment care se întâmpla duminică.

Soluția a venit prin oferirea unor modele de reclame setate pentru un proiect asemănător. Au reusit să își creeze propriul cont online și să folosească fonturile, culorile, pozele pregătite deja pentru astfel de ocazii. Reclama creată a fost chiar de succes, pentru cineva care nu avea experiență în design. Chiar dacă agenția ar fi modificat câteva elemente în creație, scopul a fost ca proiectul să fie finalizat și dacă nu s-ar fi oferit suportul necesar ar fi ieșit o alăturare de text cu un background făcut în Paint.

Clientul a continuat să realizeze campanii pe cont propriu, generând lead-uri de fiecare dată. Orele pe care o agenție le-ar fi lucrat însumau un efort financiar pe care compania nu era în stare să îl suporte. Însă, un serviciu a fost achiziționat și a fost o colaborare de succes, față de perspectiva refuzării proiectului.

 

Temerea cea mai mare

Dacă ne învățăm clienții să ne facă treaba, atunci vom da faliment, vom pierde colaborările.

Nimic mai departe de adevăr. Ceea ce se construiește pe baza educării clientului este încrederea. Scopul este să încurajăm companiile mici să beneficieze de design calitativ. Astfel, ei ajung să aprecieze transparența unui astfel de sprijin. Când va veni ocazia unui proiect important sau compania se va dezvolta și va avea nevoie de un partener care să preia proiectele de design, vor avea alegerea deja făcută.

Modelul de încredere și încurajare ar trebui să devină o normă în piața de creație și design. Ajutorarea clientilor cu bugete mici contribuie la business-ul tău și la formarea reputației de partener onest, de încredere.