Articol de: Rareș Manolescu, Systemic Coach
Am avut de curând o conversație cu o prietenă cu care mă știu de ani buni. Mă întreba care sunt cele mai frecvente teme de coaching pe care oamenii le au. Prima mea reacție a fost să spun că nu există un fel de clarificare. Apoi, am dat filmul înapoi, până la momentul când am intrat pe traseul profesional de coach, și iată mai jos câteva “de ce-uri” sau motive care i-au determinat pe clienții mei să aleagă coachingul.
Productivitate
Este una dintre temele cele mai frecvente pe care le aud de la clienții mei de coaching, în diverse forme:
- nu am suficient timp;
- nu am timp să termin ce am de făcut;
- aș vrea mai mult timp pentru mine;
- aș vrea mai mult timp pentru familie.
Ce aud, de fapt, dincolo de aceste nevoi, este intenția oamenilor cu care lucrez de a optimiza modul în care își folosesc timpul. Unii vin cu tema “vreau să fac mai multe” și, în urma procesului, realizează singuri că “a face mai multe” nu este idealul în viață.
Am avut clienți care, în urma sesiunilor axate pe această temă, au luat decizii-cheie sau au avut revelații majore care le-au schimbat modul în care își derulează activitatea.
Una dintre cliente îmi spunea săptămâna trecută că a câștigat două ore din viață, după una dintre sesiuni, și că de un an se trezește la 6 și până pleacă la serviciu și își duce fata la școală, simte că își începe ziua cum vrea ea, că e în control.
Schimbarea mentalității
Aceasta este o temă mai profundă care are legătură de multe ori cu modul în care clienții mei de coaching se uită la diferitele situații pe care le trăiesc, la rolurile lor, la relațiile cu cei din jur, la proiectele pe care le au. Unii oameni caută să își schimbe mentalitatea. Ceea ce nu este un proces ușor și nu întotdeauna se poate întâmpla așa ceva într-o conversație de o oră, cu un coach.