De ce un lider ar trebui să gândească precum un designer?

De ce un lider ar trebui să gândească precum un designer?

Unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vine vorba de design este ca indiferent de produsul creat, fie că este o aplicație sau o unealtă, el trebuie să fie ușor de folosit de către consumatori. Orice designer de altfel se gândește de la bun început la cum s-ar simți un client dacă ar folosi produsul respectiv.

Potrivit thebuildnetwork.com, în acest caz vorbim de empatie, iar empatia ar trebui să fie elementul central în leadership.

Designul pornește de la înțelegerea consumatorului și a nevoilor acestuia. Întocmai ca un designer, și un bun lider ar trebui să se pună în pielea clientului său și să își dea seama cu ce probleme reale se confruntă el.

Ideea de bază este aceea că dincolo de statistici și de targeturi, este important ca un lider să înțeleagă și latura emoțională a clientului său, nevoile și dorințele lui.

Maria Giudice, directorului departamentului de design de produse al Facebook, a pledat și ea pentru această abordare într-un interviu acordat publicației Fortune.

Acolo ea preciza „designerilor le place să transfome tot ceea ce este complex în ceva simplu. Prin recunoașterea unor tipare pot simplifica lucrurile, iar un CEO are nevoie la rândul său de o asemenea capacitate”. Aceasta ar fi una dintre super-puterile designerilor.

„O altă super-putere a designerilor este accea de asumare a riscurilor în mod inteligent (…). Azi trebuie să te miști rapid, iar singura modalitate prun care un lider poate face asta este înțelegând cum să își asume riscuri”,  mai spunea Maria Giudice.

În plus, Maria consideră că designerii învață încă de când se pregătesc pentru această profesie să fie empatici și să gândească sistematic. Sunt alte două calități pe care orice bun lider trebuie să le aibă.

Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo. de exemplu, a folosit empatia pentru a ajunge la utilizatori. Într-un discurs, CEO-ul Yahoo a declarat că nu își va pune în casă Internet wirless până când majoritatea americanilor nu vor avea posibilitatea să facă acest lucru. În mod similar, ea a ales să folosească un iPhone chiar dacă încă lucra la Google (care realizează sistemul de operare Android) pentru că cea mai mare parte a americanilor au un iPhone.

Concluzia ar fi aceea că orice lider ar trebui să încerce să fie ca un designer a cărui direcție de activitate pornește întotdeauna de la ceea ce își dorește consumatorul.