Ești un leader dur? Învață de ce trebuie să îți accepți și emoțiile

Există multe opinii legate de cum ar trebui să fie un leader. Pentru unii e important ca persoana aflată în poziție de conducere să fie dură, să nu se arate niciodată vulnerabil și mai ales să păstreze o relație cât mai rece și distantă cu angajații pe care îi are.

Potrivit unei articol publicat în Journal of Occupational and Organizational Psychology, însă, o astfel de atitudine nu este cea mai potrivită. Emoțiile au un rol important într-o companie, mai ales că, până la urmă, oamenii sunt cei care determină  dacă o firmă va avea succes sau nu.

Un leader care acceptă importanța emoțiilor, va reuși să stabilească o legătură mult mai bună cu angajații săi, va reuși să dezvolte o relație de încredere cu ei, ceea ce duce, cu siguranță, al rezultate mult mai bune.

Primul pas pentru un leader este să își dezvolte patru mari abilități:

  • Auto-conștientizare: să își înțeleagă emoțiile
  • Auto-management: abilitatea de a-și controla emoțiile și reacțiile
  • Conștientizarea socială: abilitatea de a percepe emoțiile celor din jur
  • Managementul realțiilor: o combinație între abilități de comunicare, team building și capacitatea de a gestiona conflicte și de a influența angajații în mod pozitiv.

Pentru început, însă, este esențial ca un leader să accepte că nu este bine să ne ascundem mereu emoțiile. De multe ori, o astfel de atitudine este toxică. De altfel, specialistul olandez în leadership, Manfred F.R. Kets de Vries, identifica pentru Harvard Business Review mai multe tipuri de stiluri de leadership toxice.

Citește și Michael Schumacher, un lider pe care îl iubeşti sau îl urăşti. Dar pe care îl respecţi

Printre ele se află și leaderul care preferă să nu stabilească niciun fel de legătură emoțională. Este genul de leader care nu încurajează creativitatea și care poate duce la limitarea productivității.

Sursă: entrepreneur.com

Voi cum credeți că ar trebui să fie un leader?