Reguli importante de leadership pe care să le implementați pentru totdeauna

Reguli importante de leadership pe care sa le implementati pentru totdeauna

Conducerea unei companii este o încercare grea și simplu trebuie să reflectați și să învățați din greșelile dvs. Din mers. Acestea fiind spuse, crearea câtorva reguli generale vă poate ajuta să vă ghidați prin decizii dificile.

Iată cele cinci reguli pe care să le urmați în efortul de a fi cel mai eficient director executiv:

1. Evitați conținutul extrem

În ultimul deceniu, conținutul de videoclipuri motivaționale de pe YouTube și Instagram – a devenit mainstream. Oamenii din aceste videoclipuri îi sfătuiesc în mod constant pe tinerii antreprenori și directori să lucreze 14 ore pe zi și să profite de fiecare minut din fiecare oră.

Leadership-ul este un „inside job”

Acesta este probabil cel mai rău sfat posibil pe care îl poate primi cineva aflat într-o poziție de conducere.

A lucra constant ore întregi fără pauză nu este o rețetă pentru succes. Este o rețetă pentru burnout. Și da, au fost momente în care a trebuit să trag  nopți sau să lucrez ore suplimentare pentru câteva zile. Dar asta se datora faptului că eram un tânăr director executiv, fără alte opțiuni, nu pentru că am crezut că acest lucru a fost virtuos și productiv.

Când sunteți în rol de lider, trebuie să vă acordați timp pentru relaxare și reîncărcare. Concentrați-vă pe calitatea muncii dvs., nu doar pe numărul de ore pe care îl petreceți la birou. Vă promit că veți obține mai multe lucruri decât dacă ați petrecut șapte zile pe săptămână „agitat”.

2. Tratați-vă echipa așa cum vreți să fiți tratat

Noaptea trecută, am fost la un restaurant aglomerat care părea să aibă locuri insuficiente. Dar am observat că managerii nu stăteau la ușa bucătăriei, țipând ordine către chelneri. Ci munceau în mod activ, pregăteau mesele, împătureau șervețelele și făceau toate lucrurile mărunte care sunt de obicei responsabilitatea personalului, scrie entrepreneur.com.

Exact așa ar trebui să fie în orice afacere.

Liderii trebuie să cultive un mediu de lucru pozitiv, mai ales atunci când munca este manuală sau dificilă. O muncă grea prezintă întotdeauna probleme pentru lucrători. De ce ați combate aceste probleme răspândind negativitate și tratând oamenii prost?

Cele mai bune cărți de leadership

Îmi amintesc întotdeauna ce îmi spunea tatăl meu – care era și el într-o funcție de conducere: „Doar pentru că ești șeful nu înseamnă că trebuie să o persoană enervantă și oribilă.” Da, sunteți responsabil, dar puteți trata în continuare oamenii așa cum doriți să fiți tratați voi înșivă.

3. Alegeți managementul cu înțelepciune

A fi într-o poziție de conducere și tratându-i pe toți bine nu va conta prea mult dacă nu implementați aceste valori în echipa dvs. de conducere. Nu există nimic mai toxic decât un management mediocru și ineficient.

Un management bun sau rău se rezumă adesea la promovarea eficientă. O mulțime de oameni consideră că promoțiile sunt un lucru firesc – rămâneți undeva suficient de mult timp și primiți promovare, indiferent de capacitatea de leadership. Adevărul este că unii oameni sunt foarte buni la roluri specifice, dar plafonul lor este mai mic pentru că nu sunt lideri și nici nu au abilități specifice.

Ca persoană care ia decizii, trebuie să fiți conștient de asta. O modalitate bună de a observa cine este sau nu este excelent pentru un rol de management este prin acordarea de mici teste. Lăsați-i să conducă proiecte sau să își asume mai multă responsabilitate pentru o perioadă și vedeți cum se descurcă.

Unii oameni vor prospera; alții nu vor răspunde bine. Depinde de dvs. să recunașteți și să acționați în consecință.

4. Aliniați-vă așteptările cu realitatea

Pentru a fi un lider și un manager bun, trebuie să înțelegeți și munca pe care o face echipa dvs. Conducerea de la restaurantul respectiv știa micile sarcini pe care le aveau chelnerii în fiecare seară până la punctul în care puteau să sosească clienții.

Desigur, nu puteți înțelege în profunzime rolurile tuturor dacă aveți o companie de 50.000 de angajați. Dar un executiv bun știe ce fac angajații lor în fiecare zi. Ei recunosc limitele muncii echipei lor, ce este posibil și ce nu. Nu totul poate fi realizat imediat, de aceea este important să avem așteptări rezonabile.

Politețea ca ”armă”, în leadership

Dacă nu credeți că aveți o înțelegere solidă a ceea ce fac angajații dvs., începeți să învățați. Un lider eficient este întotdeauna în căutarea de noi subiecte sau concepte despre care să învețe.

5. Deschideți canale pentru comunicarea între companii

Mult prea multe companii nu reușesc în comunicarea dintre companii și asta poate distruge eficiența și colaborarea. De exemplu, atunci când conduceam un centru de apel, norma industriei era să folosească doar e-mailul pentru a comunica în cadrul unei companii. Dacă cineva are o întrebare, trebuia să trimită un e-mail tuturor și să spere că va primi răspuns.

Dar în centrul nostru de apeluri, agenții noștri au avut acces la o cameră de chat. În felul acesta, cineva putea să pună o întrebare rapidă și oricine era online la momentul respectiv le putea răspunde. A fost mai puțină întârziere și a promovat un sentiment de camaraderie în grup. Indiferent dacă este o echipă sau între grupuri, trebuie să oferiți oamenilor canale pentru o comunicare puternică dacă doriți ca afacerea dvs. să funcționeze eficient.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •