Fost CEO Revlon – 4 reguli de management

Fost CEO Revlon - 4 reguli de management

Alan Ennis, fost CEO al Revlon în perioada mai 2009-octombrie 2013, a vorbit pentru inc.com despre ce strategii trebuie să adopte un șef pentru a fi cu adevărat un lider eficient.

Din punctul lui de vedere, nu contează ce fel de afacere ai, dacă implică vânzarea de ruj sau de șurubelnițe, contează să fii un lider calm, onest și care este mereu la curent cu cele mai noi trenduri din piață.

El consideră că un CEO poate să urmeze patru pași spre un management eficient:

1. Acceptă că poți greși

Ennis spune că stilul lui de leadership nu este unul dur, ci unul bazat pe colaborare în care atunci când ia decizii cere și părerea angajaților.

„Leadershipul se fondează pe un principiu simplu de bază, acela că nu ma simt inconfortabil dacă știu că nu am dreptate (…). Îmi încurajez echipa să aibă opinii, să aibă o voce, să mă provoace. Prin urmare, există un CEO al Revlon, dar și o echipă de leadership care conduce compania”, explică el.

2. Cunoaște-ți bugetul

Ennis a ajuns la Revlon în calitate de CFO, în 2006. El spune că experiența pe care a avut-o în zona de finanțe l-a ajutat să își gestioneze mai bine funcția de CEO.

„Totul duce la bani – bani de la acționari, cash flow, reinvestiții și achiziții. Nu contează ce vinzi, contează să le vinzi la un profit marginal per unitate cât mai mare. Cred că o componentă importantă în orice afacere este cea financiară. Finanțele sunt o bază bună, o fundație pentru orice manager general, indiferent de afacere”.

3. Cunoaște-ți bine produsele

Ennis recunoaște că este foarte greu să fii CEO-ul unei companii de produse de machiaj, mai ales pentru că este bărbat.

El spune, însă, că încearcă permanent să își cunoască produsele, ba chiar să le testeze. „Am devenit foarte priceput în a-mi da cu mascara sau cu creion de ochi”, spune Ennis.

4. Include inovația în strategia ta

Un lider bun se asigură că inovația este în prim-plan în cadrul strategiei de afaceri.

„Are legătură cu ideea de a aduce ceva nou consumatorului. Cum aduci ceva nou care să rezolve o problemă a consumatorului? Cum realizezi o mascara care dă volum, care rezistă la apă și care poate fi dat jos ușor? Cum creezi un ruj rezistent?” sunt întrebări la care o companie poate răspunde dacă investeșe în inovație, spune Ennis.

O companie trebuie să se gândească permanent că trebuie să se reinventeze, să aducă pe piață noi formule.