Super Bowl și eficiența ambasadorilor de brand

Super Bowl și eficiența ambasadorilor de brand

Duminică are loc unul dintre cele mai urmărite programe de televiziune din Statele Unite ale Americii, Super Bowl, meciul pentru campionat a Ligii Naționale de Fotbal (National Football League).

Evenimentul este mină de aur pentru toate marile companii care investesc, pentru Super Bowl, milioane de dolari pentru a veni cu cele mai bune reclame.

Companiile ajung de cele mai multe ori să apeleze la vedete, iar costul unor clipuri de 30 de minute care vor fi difuzate în cadrul Super Bowl ajung să crească de la patru milioane de dolari, preț cu cel puțin un milion în plus, în funcție de celebritatea care apare în reclamă.

Este sau nu avantajoasă folosirea unei vedete în reclame? Potrivit unui studiu recent realizat de o companiei specializată în analizarea de materiale video, Ace Metrix, răspunsul ar fi nu.

Ei au analizat, de-a lungul timpului, aproximativ 30.000 de reclame dintre care 1.200 cu vedete. În urma calculelor efectuate au stabilit faptul că reclamele cu vedete nu au avut un succes mai mare decât cele fără vedete.

Prin urmare strategia de a avea „ambasadori de brand” nu este una tocmai eficientă.

Cei de la Ace Metrix au încercat să stabilească și un grad al eficienței vedetelor. Ellen DeGeneres, de exemplu, este considerată a fi una dintre celebritățile care garantează un succes mai mare a unei reclame prin comparație cu alte vedete.

De asemenea, studiul arată că o importanță foarte mare o are legătura dintre vedetă și produsul pe care îl promovează. Spre exemplu, rapper-ul Jay-Z poate vinde foarte bine muzică, dar nu se descurcă la fel de bine la a vinde telefoane.

Desigur, studiul este unul general. Raportat la tipul de eveniment, spun cei de la Ace Metrix, implicarea unei vedete într-o reclamă pentru un meci precum Super Bowl este chiar recomandată. Șansele ca un produs să fie remarcat în astfel de condiții este mai mare.

Citește și Istoria numelor celor mai mai cunoscute branduri