Un furnizor potrivit livrează jumătate din succesul afacerii

Un furnizor potrivit livreaza jumatate din succesul afacerii

Furnizorii sunt esențiali aproape pentru orice afacere. Fără materii prime pentru a produce ceea ce vindeți sau fără producătorii care vă oferă ceea ce revindeți, va fi foarte dificil să vă dezvoltați. Alegerea furnizorilor de materii prime, care să corespundă așteptărilor voastre de calitate, programului de livrare dorit și structurii costurilor poate fi dificilă, dar, cu siguranță, nu imposibilă. De fapt, ați putea fi surprinși să vedeți cât de multe opțiuni există.

Nu sunteți sigur de unde să începeți? Iată un proces din șase etape care vă ajută să găsiți, să evaluați și să selectați furnizorii de materii prime cu capabilitățile și capacitatea afacerii voastre.

Pentru început, cei de la Entrepreneur împart furnizorii în patru categorii generale:

  • Producători. Majoritatea retailerilor cumpără prin intermediul unor agenți de vânzări sau reprezentanți independenți care gestionează produsele mai multor companii diferite. Prețurile acestor surse sunt, de obicei, scăzute, cu excepția cazului în care locația comerciantului face ca transportul de marfă să fie costisitor.
  • Distribuitori. Cunoscuți și ca „angrosiști”, acești distribuitori cumpără cantități mari de la mai mulți producători și depozitează mărfurile spre vânzare către retaileri. Deși prețurile lor sunt mai mari decât cele ale unui producător, ei pot aproviziona retalerii cu comenzi mici de la o varietate de producători (unii producători refuză să lucreze cu comenzi mici). O factură de transport mai mică și un timp de livrare rapid din partea unui distribuitor din apropiere compensează, deseori, costul mai ridicat pentru produs.
  • Artizani independenți. Distribuția exclusivă a creațiilor unice este oferită frecvent de către meșteșugarii independenți care își vind marfa prin intermediul reprezentanților sau pe la târguri.
  • Surse de import. Mulți retaileri cumpără bunuri străine de la un importator local, care operează mai mult ca un comerciant local. Sau, în funcție de familiaritatea cu sursele din afară, ați putea prefera să călătoriți în străinătate pentru a cumpăra mărfuri.

Care sunt trăsăturile unui furnizor bun?

O mulțime de companii în creștere se concentrează pe o singură trăsătură a furnizorilor: prețul. Deși prețul este, cu siguranță, important atunci când selectați furnizorii, există și alte lucruri pe lângă o factură, iar costul parteneriatului cu un furnizor este mai mult decât plata de achiziție.

De exemplu, atunci când vine vorba despre produse alimentare, oricât de evident ar părea, există un indicator incontestabil în alegerea furnizorului.

La o întrebare cu privire la alegerea furnizorului, adresată lui Cristian Păsat, director general Nutrivita, în cadrul unui eveniment Business Mark, acesta a spus că:

„Am testat produsele. Primul nostru furnizor și producător era și cel mai mare, la momentul respectiv [2007], din Europa, care avea și tradiție. Am cerut produsele pe care le-am văzut în magazinele din Occident, le-am testat și ne-am dat seama că, într-adevăr, propun niște produse premium, că nu fac rabat de la calitate și își îndeplinesc promisiunile. Toată lumea vrea o țară ca afară. Noi am adus în țară lucrurile din afară.” 

După preț și calitate, încrederea este un alt factor-cheie pe care trebuie să îl luați în considerare. Furnizorii buni vor livra la timp numărul corect de articole, așa cum au promis. Uneori, puteți stabili cele mai fiabile parteneriate cu furnizorii mari. Aceste companii au resursele necesare pentru a se dedica sistemelor și surselor de rezervă, astfel încât, dacă ceva merge prost, aceștia pot să își îndeplinească responsabilitățile față de voi. Cu toate acestea, nu trebuie să neglijați furnizorii mici. Dacă sunteți un client mare al unei companii mici, veți avea mai multă atenție și, posibil, servicii mai bune și mai fiabile decât dacă ați fi un client mic al unui furnizor mare. De asemenea, trebuie să luați în considerare să vă împărțiți comenzile între două firme mai mici, ceea ce vă poate oferi o soluție de rezervă.

Stabilitatea este și ea un indicator important. Ar trebui să semnați cu furnizori care sunt în afaceri de mult timp și au făcut acest lucru fără a-și schimba afacerile o dată la câțiva ani. O companie cu directori executivi de lungă durată este un alt semn bun. De asemenea, o reputație solidă cu alți clienți este un indicator promițător că o companie este stabilă. Când vine vorba despre propria experiență, urmăriți semnele care indică probleme ale furnizorului. De exemplu, dacă livrările ajung mai devreme decât data stabilită, acesta poate fi un semn că furnizorul nu are comenzi și are nevoie să-și accelereze încasările de numerar.

Nu uitați de locație. Mărfurile comandate de la un furnizor îndepărtat pot dura mult timp pentru a ajunge la voi și pot determina rapid costuri suplimentare de transport. Aflați cât va dura ca o livrare să ajungă la destinația voastră. Dacă este probabil să aveți nevoie de ceva în timp util, un furnizor îndepărtat ar putea reprezenta o problemă reală. De asemenea, stabiliți politicile de marfă ale furnizorului înainte de a face comanda. De exemplu, dacă aveți nevoie să comandați o cantitate mai mare, puteți primi transport gratuit. Este posibil să puteți combina două sau mai multe comenzi, astfel să câștigați timp și bani la livrare.

În final, să nu uităm de competență. Veți dori furnizori care pot oferi cele mai recente și avansate produse și servicii. Ei vor avea nevoie de angajați bine instruiți pentru a-și vinde și a-și servi bunurile. Aceștia ar trebui să vă poată oferi o varietate de condiții financiare atractive pentru achiziții. De asemenea, ar trebui să aibă o atitudine realistă față de compania voastră, astfel încât să fie dispuși și dornici să lucreze cu voi pentru a crește ambele afaceri implicate în acest parteneriat.

Photo credit: Levi Morsy / Unsplash