Cum să utilizați mostrele gratuite pentru a vinde mai mult

Cum sa utilizati mostrele gratuite pentru a vinde mai mult

Un procentaj enorm, de 75%, dintre cumpărători sunt influențați să cumpere ceva dacă primesc o mostră gratuită, potrivit unui raport recent al Alliance Data (NYSE: ADS). De ce mostrele gratuite funcționează atât de bine și cum le puteți utiliza pentru a vinde mai multe lucruri în magazinul vostru? Iată ce ar trebui să știți.

De ce mostrele gratuite dau rezultate

Oferind ceva gratuit, clienții se simt mai pozitivi față de brandul vostru. Furnizarea unor produse gratuite într-un magazin poate crea, de asemenea, o atmosferă mai festivă. Clienții trebuie să intre în contact cu voi, cu angajații voștri și cu alți clienți pentru a obține produsele și, vorbind despre ei, se stabilește o conexiune umană.

În cele din urmă, se mizează pe vinovăție. Clienții care au acceptat o mostră gratuită și au declarat că le place se simt obligați să facă o achiziție, din moment ce stați chiar în fața lor.

Pentru cine pot fi eficiente mostrele gratuite?

Evident, magazinele care vând produse alimentare și băuturi sunt cele mai potrivite pentru mostrele gratuite. La fel cum sunt și magazinele care vând produse cosmetice, produse de îngrijire a pielii sau a părului. Cu toate acestea, puțin brainstorming poate adapta această tactică pentru aproape orice comerciant cu amănuntul. De exemplu, un magazin care vinde echipamente muzicale ar putea oferi pene pentru chitară. Un magazin de pantofi ar putea să ofere mostre ale unui nou produs de curățare a pielii sau pânză de lustruit. Orice lucru mic, pe care clienții ar putea să-l cumpere din nou și din nou, este potrivit pentru a-l oferi ca probă.

Cum să utilizați mostrele gratuite pentru a vinde mai mult

Vă întrebați cum puteți obține cele mai bune rezultate din campania de mostre gratuite?

  • Stabiliți-vă obiectivele: vreți să mutați o anumită linie de produse, să informați clienții despre apariția unui produs nou, să adunați mai multe persoane în lista de e-mail sau doar să atrageți mai multe persoane în magazin? Fără un scop, nu veți putea afla dacă acea campanie a avut succes.
  • Popularizați acțiunea. Dacă vă doriți o campanie pe scară mică, probabil tot ce aveți nevoie este să puneți câteva semne pe fereastra magazinului sau să oferiți mostre chiar la intrare. Dacă planificați un program mai costisitor, cum ar fi să oferiți mostre mai valoroase la anumite achiziții, aduceți asta la cunoștință prin e-mail / SMS marketing sau pe rețelele sociale.
  • Evidențiați limita de timp. „În limita stocului disponibil” este un motivator puternic. Există ceva în creierul uman care îl face să acționeze rapid atunci când știe că ceva ce vă doriți ar putea să se termine în curând. SMS marketing-ul sau cel în social media reprezintă modalități excelente de a exploata modul de gândire „cumpără acum”. Un astfel de exemplu poate suna în felul următor: „Primiți mostre gratuite, în valoare de 25 lei, la orice achiziție de minim 40 lei! Oferta este valabilă doar astăzi, în intervalul orelor 13:00 – 17:00!”
  • Măsurați rezultatele. La finalul fiecărei campanii cu mostre gratuite, analizați cu atenție care sunt rezultatele. De exemplu, dacă ați vrut atrageți mai mulți oameni în magazin, într-o după-amiază lentă – câți clienți ați avut? Dintre cei care au încercat mostra gratuită, câți au cumpărat produsul la fața locului? Monitorizând rezultatul, veți putea afla dacă astfel de campanii merită investiția și ce funcționează cel mai bine pentru afacerea voastră.

(Foto credit: James Sutton / Unsplash)