Teamshare: Listarea pe marketplace crește vânzările retailerilor online cu până la 60% într-un an

e-commerce

Magazinele online care se listează pe marketplace-uri își cresc substanțial afacerile încă din primul an. Potrivit datelor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme complet integrate de comerț electronic din România, retailerii își sporesc vizibilitatea în online și înregistrează volume de vânzări mai mari chiar și cu 60% la un an de la integrarea cu acestea.

Marketplace-urile au deschis noi oportunități pentru retailerii din e-commerce-ul autohton și au ajuns să să reprezinte una dintre nișele cu cea mai mare rată de dezvoltare din România ultimilor ani. Evoluția a fost determinată de creșterea numărului comercianților online care înţeleg avantajele oferite de listarea pe marketplace-uri, atât în termeni de creștere a vânzărilor, cât și în privința efortului minim de  administrare, potrivit experților Teamshare.

”E-commerce-ul din România s-a diversificat mult în ultimii ani, iar marketplace-urile au ajuns să joace un rol important în vânzările retailerilor online. În prezent, platforma Teamshare este integrată cu principalele canale de acest gen din țară – eMAG, Okazii.ro, Cel.ro, evoMAG și Elefant.ro. Acestea generează, pentru partenerii noștri, rulaje mai mari cu până la 20% încă din primele trei luni de la adoptarea acestui model de business și cu 60% după primul an”, declară Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.

Potrivit acestuia, majoritatea clienților companiei solicită site-uri business to business, integrate cu sisteme ERP, dar și marketplace-uri. În prezent, aproximativ 40% dintre companiile care folosesc platforma integrată de e-commerce Teamshare vând online și pe marketplace-uri, iar până la sfârșitul anului ponderea acestora ar urma să ajungă la cel puțin 60%.

”Numărul magazinelor online care se listează pe marketplace-uri crește constant pentru că aceste canale de vânzări permit listarea facilă a portofoliului de produse, a ofertelor, recepționarea comenzilor și transmiterea înapoi a facturilor asociate. În plus, retailerii au acces la o configurare simplă, care asigură control total asupra produselor listate, atât pentru imagini, descrieri, proprietăți, cât și pentru stocuri, prețuri de listă, promoții și oferte”, adaugă Marius Panait.

Printre beneficiile oferite de listarea pe marketplace-uri se numără și scăderea costului de vânzare, efortul minim de administrare, costurile operaționale reduse, dar și activarea rapidă, care asigură diminuarea componentei time-to-market.

Citește și Marius Panait, Teamshare: Să creezi un produs este o provocare mult mai interesantă decât să produci numai ce îţi cer alţii

Integrarea unui magazin cu o platformă de tip marketplace se poate face în cel mult câteva săptamâni, în funcție de cerințele de documentare a produselor impuse canalul de vânzări ales. Interconectarea tehnică a magazinului cu un marketplace se face într-un timp mult mai redus, de doar 3 zile. Însă, conform experților Teamshare, optimizarea trebuie făcută continuu, pentru că marketplace-urile evoluează și își schimbă constant structura interfeței de conectare.

Managing Partner-ul Entelion Software mai atrage atenția și asupra faptului că retailerii trebuie să trateze cu atenție oportunitățile pe care le oferă dezvoltarea unui nou canal de vânzări prin intermediul marketplace-urilor, pentru a evita eventuale conflicte cu propriile rețele de distribuție.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •