Articol de: Elena Badea, Managing Partner, Valoria
-
Viață cu sens și la serviciu
Granițele dintre viața profesională și cea personală sunt difuze. Cele două “vieți” au devenit una încă de pe vremea când laptopul și telefonul mobil de serviciu erau beneficii la angajare. Programul de lucru flexibil, transformă casa în birou pentru angajații din anumite industrii (de exemplu: IT, servicii profesionale), cel puțin o zi pe săptămână. Timpul a devenit o resursă deficitară pentru mulți oameni, ceea ce îi determină să conștientizeze importanța petrecerii acestuia cu sens. Deziderat personal, obiectiv de carieră, dar și de viață, măsurarea trecerii timpului prin impactul și sensul acțiunilor către care este alocat a devenit o mantră a unei întregi generații.
De aceea, timpul nu mai este „făcut cadou” angajatorilor de către angajați. Astfel, din ce în ce mai multe organizații sunt uluite de nivelurile scăzute ale retenției și nu pot articula un sens al existenței lor care să îi determine pe oameni să rezoneze cu misiunea și valorile companiei.
Veriga slabă din HR: rol, proces sau competență
Întrebarea de la care pornește totul este: cum adaugă HR-ul valoare în organizație? Teoretic, HR-ul este funcțiunea care creează și implementează programe care îmbunătățesc abilitățile angajaților, motivația și șansa acestora de a contribui la misiunea companiei. Efectul fiecărui element în parte este realizat prin și în combinație cu celelalte – abilități, plus motivație, plus contribuție. Asta înseamnă că valoarea adăugată a HR-ului este la fel de puternică ca cel mai slab element din această triadă.
Mai mult, este mai importantă ținerea tuturor elementelor deasupra unui anumit nivel (de exemplu, 80%), decât aducerea unui singur element de la 90% la 95%, pentru că efectele celor trei se înmulțesc unul cu celălalt, ceea ce generează un efect mediat.
Rezultă imediat că veriga slabă din HR este capacitatea de a face nu un singur lucru bine, nici măcar două, ci toate trei la un loc: (1) îmbunătățirea abilităților angajaților într-o eră a transformării digitale, (2) crearea unui mediu care să le capaciteze motivația și (3) generarea de oportunități pentru aceștia de a contribui la misiunea companiei. Iar asta presupune o gândire centrată pe oameni, nu doar pe procese, deschisă la dialog, nu doar la implementare, orientată spre feedback și evoluție, nu spre bifarea KPI-urilor. Ce va urma va fi o revoluție sau evoluție în HR?
Valoria Business Solutions este o companie de training, consultanță și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Aflați mai multe aici: www.valoria.ro.
Timp de 15 ani, Elena Badea a fost Director de Business Development și apoi, Director de Marketing al unei companii din Big4, care activează în România. Are o vastă experiență în business development, account management, marketing corporativ, operațional și marketing digital.
Citește și: Marketingul HR-ului se dovedește a fi aproape inexistent