Reputația este recompensa acțiunilor noastre

Reputația mea este în strânsă legătură cu organizația în care lucrezi

Reputația mea este în strânsă legătură cu organizația în care lucrez. Mi-am construit reputația în cadrul Subway, urmând anumite principii de etică care au rămas aceleași, indiferent de circumstanțe. Treptat, am câștigat atât încrederea celor aflați în funcțiile de conducere, cât și a angajaților. Am construit totul de la zero și am lucrat în același ritm cu angajații mei, lucru care mi-a adus o experiență bogată. Astfel, reputația că sunt unul dintre cei mai buni agenți de dezvoltare a venit din faptul că sunt un bun francizat, cu experiență. Am devenit persoana pe care ceilalți francizați se pot baza și la care pot apela atunci când întâmpină dificultăți, și asta pentru că vorbesc din experiență și am întotdeauna soluții la problemele lor (cu care m-am confruntat și eu la un moment dat). În plus, sunt recunoscut ca fiind un partener pentru ei, un coechipier pe care se pot baza, ceea ce ajută foarte mult la depășirea barierelor de comunicare.

Totodată, cred că personalitatea are o amprentă puternică asupra reputației. De exemplu, în cadrul interviului pentru funcția de agent de dezvoltare la Subway, testul de personalitate a relevat modul meu optim de lucru în cadrul companiei. Astfel, superiorii mei au avut încredere în mine și mi-au oferit libertatea de a-mi găsi propriile metode de a atinge obiectivele companiei. Așa am reușit să capăt din ce în ce mai multă încredere în forțele proprii și să ofer încredere, la rândul meu, ceea ce a condus în timp la avansarea mea în ierarhia companiei. Astfel, la scurt timp după ce am deschis propriul restaurant, mi s-a propus funcția de Development Agent în cadrul Subway și, începând din acel moment, sunt responsabil cu dezvoltarea businessului în regiunea de Vest a României. Aș putea spune că tocmai atunci mi-am conștientizat reputația și performanța pe care le-am dobândit. Mai mult, această reputație a fost și motivul pentru care am primit un rol-cheie în companie și m-a determinat să o conștientizez și să o păstrez.

În cariera mea, nu mi-am ignorat reputația, dar nici nu mi-am propus să-mi construiesc un anumit renume și nu am avut un plan pe care să-l urmez sistematic pentru a-l dezvolta. Pur și simplu, am urmat ceea ce am considerat a fi etic din punct de vedere profesional și personal, fără a cere ceva în schimbul sprijinului și sfaturilor oferite. Sunt conștient că reputația este reflectată atât de conduita de business, cât și de atitudinea față de cei din jurul tău. Reputația a venit sub forma unei recompense pentru acțiunile mele.

Un exemplu de om cu o reputaţie deosebită este pentru mine Fred Deluca, fondatorul Subway, care a pornit această afacere la vârsta de 17 ani cu scopul de a-și finanța studiile. Deși a întâmpinat dificultăți la început, a câștigat încrederea investitorilor și a continuat să-și extindă afacerea. Datorită reputației pe care și-a creat-o, angajații au crezut în viziunea lui și l-au susținut în dezvoltarea afacerii. Deluca a depășit așteptările tuturor și a surprins prin decizia sa îndrăzneață de a transforma Subway în cea mai mare rețea de restaurante din lume.

Reputația brandului și reputația identității trebuie să fie congruente. Ele depind una de cealaltă și trebuie să se alinieze în aceeași direcție. Și pentru că brandul este într-o mare măsură creat de oamenii care îl reprezintă, rezultă integritatea acestuia. Am ales să lucrez în cadrul Subway pentru că mă regăsesc în valorile pe care brandul le susține. De exemplu, sprijinul pe care îl acord colegilor mei în dezvoltarea businessului este direct proporțional cu puterea companiei pe care te poți baza. Transparența pe care Subway a demonstrat-o în comunicare se traduce în obiectivitatea și păstrarea unei direcții clare și simple pe care le urmăresc în discuțiile cu francizații.

Reputația poate fi considerată un bun instrument pentru a câștiga încrederea clienților și se află în strânsă legătura cu brandul. Iar acest lucru s-ar putea traduce prin mici incidente care pot fi tratate cu mai multă înțelegere atunci când reputația brandului este una pozitivă. În plus, un brand puternic se va bucura de o excelentă reputație atât în rândul clienților, cât și al partenerilor. Mai mult, reputația poate conduce la fidelizarea clienților prin răspunsul pe care îl oferă nevoii lor de încredere.

Sunt o persoană care se ghidează după principii etice și cred că toate acțiunile mele care au vizat sfera de business nu pot decât să consolideze reputația dobândită. Am avut mereu în vedere că mai bine am eu de pierdut în anumite situații decât să nu procedez cum ar fi mai corect. M-am ghidat mereu după principiul „Better lose the saddle than the horse”.

Nu pot convieţui un om cu o reputaţie personală impecabilă şi o companie cu o reputaţie negativă. Acesta este și motivul pentru care am ales să lucrez la Subway, pentru că este o companie cu o reputație foarte bună la nivel internațional și regăsesc valorile după care se ghidează în conduita mea profesională. Angajații sunt ambasadorii companiei în care lucrează și tocmai din acest motiv atitudinea lor se reflectă în identitatea brandului. În cazul în care reputația unui anagajat anume devine negativă, efectul va fi unul de bumerang, resimțit de întreaga organizație și, în cele din urmă, de persoana în cauză. Din acest motiv, un angajat cu o reputație negativă nu se va putea integra în organizație și nu îi va putea reprezenta numele.