Sfaturile unui Gift Concierge despre cum să surprinzi dăruind cadouri corporate, în mediul de afaceri

Cadourile corporate au deja o tradiție, care a căpătat în timp setul său de reguli și colecția lui de stângăcii în materie. Există câteva aspecte importante pe care ar fi bine să le știi atunci când ai misiunea de a alege un cadou pentru șef, colegi sau partenerii tăi de afaceri.

În țara noastră, există serviciul de Gift Concierge: acei oameni versați în arta cadourilor, care oferă consultanță în alegerea de cadouri, în special în zona business. Pentru a afla mai multe despre arta de a oferi cadouri în mediul de afaceri, am stat de vorbă cu Elena Miu, primul Gift Concierge din România și fondatoarea MyMan.ro, un magazin de cadouri de lux – sursă de cadouri unice corporate.

Am pus astfel cap la cap un ghid de cadouri corporate: ce poți oferi în mediul corporate în funcție de destinatar, ce presupune eticheta de business, politicile de companie de care ar fi bine să ții cont, fie că vorbim despre un cadou de „mulțumesc” către un partener de afaceri, fie despre un cadou făcut în grup de către angajați pentru șeful lor de departament.

Cum să aplici o strategie de cadouri corporate bună și corectă

Nu este mereu vorba despre Crăciun. Da, suntem înainea sezonului de corporate gifting, dar primul lucru pe care l-am aflat de la Elena este acela că ar trebui să profiți de orice ocazie pentru a-ți arăta recunoștința și pentru a îți surprinde angajații sau partenerii de afaceri. Poți face daruri și în afara perioadei consacrate, pentru că atunci ai mai puțină concurență și cadoul tău are șanse mai mari să devină memorabil.

“Este ideal să nu te rezumi doar la cadouri corporate oferite de Crăciun. Oamenilor le place să fie surprinși, chiar și în context de business. Un cadou de mulțumire dat unui distribuitor care a reușit să depășească targetul într-o lună foarte dificilă este o modalitate foarte bună de a-l face să se gândească la tine într-un mod pozitiv, pe termen lung, și să-l motiveze să dea mai mult.

În business, totul este despre Return on Investment și despre consolidarea relației.