11 obiceiuri ale oamenilor fericiți

Cinci gesturi prin care scoatem fericirea la suprafaţă

Când ne gândim la fericire, ne zboară gândul la lucruri ce aduc satisfacție imediată-o masă bună, o carte preferată sau o zi la mare. Deși aceste activități aduc starea de bine, ea este temporară. Studiile recente arată că adevărata fericire înseamnă ceva un pic diferit.

Într-un studiu creat de Universitatea din Pennsylvania, psihologul Martin Seligman categoriseste sute de oameni în trei grupuri bazându-se pe cum ating aceștia fericirea:

Viața plăcută: cei în căutarea unei vieți plăcute asociază fericirea cu plăcerea. Se pricep la a trăi momentul și a-și face plăcerile să dureze. O altă descriere a acestor oameni este cea de căutători de adrenalină.

Viața devotată: este vorba despre oamenii care muncesc din greu pentru pasiunile lor. Se adâncesc în proiectele lor astfel că pot părea indiferenți și distanți, însă pentru ei timpul nu există când lucrează pentru scopul lor.

Viața cu însemnătate: oamenii din această categorie își folosesc puterile pentru a lucra la ceva ce poate contribui la binele suprem.  

Seligman a găsit că oamenii care urmăreau plăcerile nu experimentau puțină fericire, în timp ce restul erau foarte fericiți. Acest studiu ca și multe altele ne indică faptul că acolo unde ne concentrăm energia și atenția are un impact asupra fericirii noastre. Oamenii fericiți au intenție în ceea ce fac. Iată ce comportamente putem prelua de ei.

1 . Creează-ți propria fericire (nu o aștepta)

Oamenii cei mai fericiți nu sunt din cale afară de norocoși, bogați sau arătoși, ci fac un efort să fie fericiți. Dacă vrei să îți creezi propria fericire, trebuie să prioritizezi acest lucru. Ne străduim atât de mult să nu îi dezamăgim pe ceilalți, dar o facem cu prețul stării noastre de bine.

  1. Înconjoară-te cu oamenii potriviți ție

Fericirea este contagioasă. Dacă te înconjori cu oameni fericiți vei construi încrederea în tine și stimula creativitatea.Întotdeauna este mai ușor să lucrezi în echipă decât de unul singur și motivația poate veni și din exteriorul tău.   

  1. Dormi cât trebuie

Somnul de calitate influențează starea zilnică, atenția și autocontrolul. Când dormim creierul pur și simplu se reîncarcă, înlătură toxinele acumulate peste zi. Energia, atenția și memoria sunt reduse dacă nu dormi suficient.  

  1. Trăiește în prezent

Nu îți poți atinge potențialul până nu înveți să trăiești în prezent. Nicio cantitate de vinovăție nu poate schimbă trecutul și nici anxietatea viitorul. Este imposibil să fii fericit dacă vrei să fii în altă parte, refuzi realitatea (bună sau rea). Ai nevoie de două lucruri: acceptă-ți trecutul și primește incertitudinea viitorului. Mark Twain a spus : “ A te îngrijora este ca și cum plătești o datorie pe care nu o ai.”

  1. Învață să te apreciezi

Suntem primii în a recunoaște cât de buni sunt ceilalți, însă nu putem să ne apreciem propriile calități. Practicarea compasiunii pentru noi înșine crește numărul deciziilor sănătoase, îmbunătățește sănătatea mentală și scade tendința de a procrastina.

  1. Învață să apreciezi ceea ce ai

Ia-ți timp să contemplezi asupra a ceea ce ai, oricât de neimportant ți s-ar părea că este. Cultivă atitudinea de mulțumire și asta îți va ridica spiritul, îți va aduce energie și o stare de bine.  

  1.  Fă mișcare

O mișcare timp de 10 minute ajută corpul să elibereze un neurotransmițător (GABA) care face creierul să se liniștească și să nu cedezi impusurilor. Oamenii fericiți își programează în mod regulat timp pentru exerciții fizice pentru că știu că face o diferență imensă în calitatea vieții.

  1. Iartă, dar nu uita

Oamenii fericiți trăiesc după zicala: “Pacaleste-mă o dată,  rușine să îți fie; păcălește-mă de două ori, rușine să îmi fie”. Nu aduna ranchiună pentru cineva, iartă-le greșeala. Sănătos este să te și ferești de o a doua dezamăgire din partea celorlalți, deci ia-ți lecțiile din situația respectivă pentru a evita să mai treci încă o dată prin ea.

  1. Cunoaște-te

Nu îți reprima sentimentele și emoțiile. În schimb, învață să fii deschis și onest față de tine și ceilalți. S-a descoperit că vârstnicii la 100 de ani știu să își exprime mult mai mult emoțiile. Așa că sănătatea noastră emoțională influențează durata vieții.

  1. Concentrează-te pe ce poți controla

Îndreaptă-ți efortul către ceea ce poți controla. Ai un drum lung până la muncă? Ascultă cărți în format audio. Ți-ai rănit piciorul alergând? Încercă înotul. De cele mai multe ori, luăm lucrurile mai puțin plăcute și le lăsăm să ne controleze.  

  1. Menține o gândire orientată spre creștere

Atitudinile primordiale ale oamenilor se împart în cele bazate pe gândire fixă și cea de creștere continuă. Gândirea fixă ne spune că suntem ceea ce suntem și nu ne putem schimba. Este paralizant pentru că orice provocare poate fi depășită dacă ne modelăm că să trecem de ea. Cei cu credința că oricine poate să se dezvolte sunt încrezători în puterile lor și depun efort pentru a se schimbă în bine oricând este necesar. O situație dificilă este depășită de aceștia, fiind considerată o oportunitate de învățare, de fapt.

Folosirea celor 11 mici strategii de viață conduc spre o persoană pozitivă și fericită. Alege-le pe cele cu care rezonezi cel mai puternic și practică-le zilnic.