Bogdan Păduraru: În IT, este nevoie de specializare

Abilitatile cerute nu s-au modificat foarte mult fata de perioada anterioara „crizei”.

În domeniul IT, joburile sunt foarte specializate. Prin urmare, putem vorbi mult mai puţin despre generalişti. La nivel de management însă, este necesară o bună cunoaştere a business-ului, în general, şi a modului în care funcţionează procesele de business în sectoare de activitate diferite.

Dacă ne referim la competenţele „core” generale, comune tuturor angajaţilor, cred că abilităţile cerute nu s-au modificat foarte mult faţă de perioada anterioară „crizei”. Este în continuare nevoie de competenţe de comunicare (clară, la obiect, la timp etc.), de pro-activitate (este tot mai evident că, în contextul actual, dacă tu nu iei iniţiativa, o vor face alţii) şi de rezolvare a problemelor, cu accent pe soluţii cât mai creative. Într-o măsură mai mare decât până acum, soluţiile oferite clienţilor trebuie să răspundă cu mai multă exactitate nevoilor lor, ceea ce presupune un nivel ridicat de competenţă tehnică. În industria noastră, tehnologiile evoluează rapid, astfel încât specialiştii IT cresc cu abilitatea de a se adapta (reversul medaliei fiind riscul de a se plictisi la fel de repede), de a fi inovatori, de a considera „normal” faptul că soluţia de ieri nu mai este valabilă astăzi, de a provoca situaţia actuală (de ce să procedăm la fel cum am făcut-o şi în proiectul anterior?).

Acum trei-patru ani, anumite specializări nu existau. De exemplu, aplicaţiile mobile, care se dezvoltă fantastic de repede. Proiectele pe care lucrăm noi presupun o expunere culturală mai largă şi sunt în creştere. De multe ori, trebuie să învăţăm din mers. Din nou, în industria IT este nevoie de specializare. Ceea ce pentru moment poate să fie calificare de nişă, în scurt timp, devine un business atractiv şi profitabil.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •