Când ne gândim la drumul parcurs de un antreprenor, mulți dintre noi vedem pe cineva care a avut o idee strălucită pe care a dezvoltat-o. De acolo, proprietarul de afaceri muncește pentru a își transforma ideea în realitate.
Lucrează pentru finanțare, echipamente și personal. Își găsesc baza de clienți. Cu timpul, cresc, evoluează și supraviețuiesc. Sau nu. Dar principalul lucru este că proprietarul micului business este acolo de la început până la final.
Problema acestei viziuni este că nu include o parte uriașă a segmentului de afaceri mici care sunt cumpărate. Nu orice antreprenor se încumetă să lanseze un startup. Uneori, ai avea șanse mai bune de succes dacă ai găsi o afacere deja existentă pe care să o cumperi. Și întreprinderi mici sunt puse vânzare în fiecare zi. Ar putea fi la fel de simplu, deoarece actualul proprietar se retrage după zeci de ani de muncă sau ai putea găsi o oportunitate de franciză cu un brand în desfășurare. Dacă ar trebui să cumperi sau să crești o afacere, acest lucru depinde de nevoile și așteptările tale, scrie thebalancesmb.com.
Citește și: Cum se transformă o afacere mică într-o franciză de succes
Deja înființată
Cea mai mare diferență în a cumpăra o afacere mică, mai degrabă decât a începe una de la zero, este că ai ocazia să cumperi o mașină care funcționează deja. Proprietarul anterior a venit deja cu conceptul, a testat piața și a dovedit că poate funcționa. Vei intra într-o situație în care există deja un produs pe rafturi, angajați și clienții care așteaptă să cumpere. De asemenea, ai acces la toate înregistrările și datele clienților, care pot fi incredibil de valoroase.
O afacere de start trece prin mai multe etape: dezvoltare, pornire, creștere și stabilizare și, în final, expansiune. De fapt, nu este ceva neobișnuit să-ți ia ani întregi pentru a parcurge fiecare pas. Dar dacă vrei să cumperi o afacere deja dezvoltată, multe dintre aceste etape au fost deja finalizate. În multe cazuri, poți sări direct la extinderea activității.
Financiar, cumpărarea unei afaceri mici poate fi, de asemenea, un pariu mai bun. O afacere de început ar putea să nu aibă prima vânzare pentru o lungă perioadă de timp după ce totul a fost pus la punct. Și atunci s-ar putea să nu aibă niciun profit ani de zile. Există unele afaceri care nu fac niciodată profit. Uneori nu îți dai seama de asta decât când e prea târziu. Pe de altă parte, dacă vrei să cumperi o microîntreprindere pusă la punct, unde există deja vânzări, poți începe să faci profit din prima zi.
Citește și: Ești proprietar de afacere mică sau antreprenor? Diferența este importantă.
Moștenirea problemelor altcuiva
Unul dintre cei mai mari avantaje ale cumpărării față de începerea unei afaceri mici este că are deja un palmares dovedit. Dar aceasta este și una dintre cele mai mari dezavantaje. Oricare ar fi problemele pe care le are deja afacerea, cumpărarea acesteia vine la pachet la ele. Indiferent dacă este vorba despre istoricul de recenzii online proaste, datorii către furnizori sau probleme cu comisia de impozitare a vânzărilor de stat, atunci când vânzarea va deveni definitivă, vei fi cel care va prelua aceste probleme. Uneori ai putea să investești mai mulți bani decât face afacerea în rezolvarea acestor probleme.
Deși este imposibil să știi exact care va fi viitorul, cel mai bine este să faci cercetare. Trebuie să parcurgi fiecare detaliu al companiei pe care vrei să o achiziționezi. De asemenea, ar trebui să cercetezi și reputația brandului. Discută cu clienții, vânzătorii și angajații. Poți aduce un consultant de afaceri care îți poate arăta întrebările potrivite pe care să le pui și ce informațiile ai nevoie pentru o decizie corectă și informată. Este posibil să nu fie ieftin să angajezi un consultant pentru a examina totul, dar va merita fiecare bănuț pentru a evita să faci o investiție proastă.