Mihaela Tudor, interviu: „Printul şi publicitatea stradală sunt pe ducă.”

PR şi Personal Branding

Tudor Communication împlineşte trei ani pe piaţa de PR şi Personal Branding, fiind printre puţinele agenţii, dacă nu unica, specializate pe acest profil. În acest timp, a adunat în portofoliu zeci de proiecte, câteva dintre ele devenind studii de caz. Anul acesta, firma şi-a triplat cifra de afaceri.

Profităm de această aniversare ca să-i punem Mihaelei Tudor, director general şi fondator al agenţiei, la doar 29 de ani, câteva întrebări despre strategiile de comunicare câştigătoare şi tendinţele anticipate în domeniu, pentru 2016.

Deţineţi de trei ani o agenţie în industria comunicării. Ce s-a schimbat în acest interval?

Este extraordinar câte poţi obţine azi cu bani puţini şi cu o comunicare coerentă în social media. Am în portofoliu companii salvate de la faliment, în câteva luni, doar prin campaniile de pe Facebook, de departe cel mai popular „tool” de la noi. Cine nu se îngrijeşte de brandul personal şi de compania sa în social media, pierde enorm. Mă bucur să constat că există o creştere a interesului în a lucra cu un PR, în a face promovare altfel decât prin publicitate. Astăzi, potenţialul client este tot mai informat şi caută în piaţă pe cineva care să îi fie cu adevărat de folos, cu rezultate cuantificabile.

Care dintre strategiile de comunicare mai funcţionează / dă rezultate?

Cea mai bună strategie de comunicare are la bază ideea că firma ta nu este doar o simplă organizaţie, ci o poveste care trebuie spusă de către tine, deschis şi onest. Întotdeauna cu focus pe publicul tău (nu pe brand), în care investeşti timp pentru a-l înţelege şi a construi o relaţie. Nu spunând cât eşti de bun, ci făcându-l pe el să înţeleagă asta despre tine. Şi nu căutând o schimbare peste noapte, ci una de durată, benefică. Important este ca povestea ta, nu a competitorilor, să ajungă la acea nişă de public la care nu s-a gândit nimeni.

Ai în vedere că întotdeauna funcţionează strategiile de comunicare bazate pe date, măsurători, evaluări constante, o colaborare eficientă cu PR-ul şi o execuţie pe măsură.

Ce tehnici / strategii sunt depăşite?

Vorbitul către public este depăşit. Sunt încă foarte multe companii care nu înţeleg acest lucru. E important să ne oprim din monolog şi să creăm discuţii cu publicul-ţintă, să fugim de discuţiile formale şi să creăm conţinut autentic şi de un real interes pentru audienţă. Este momentul să punem întrebări şi să ascultăm răspunsurile. În funcţie de acestea se contruieşte strategia.

Ce se caută mai mult: branding de produs / companie sau branding personal?

E complicat să stabileşti o ierarhie a ceea ce se caută. Pe mine mă interesează care e cea mai bună cale de promovare pentru clientul meu, iar ea poate fi oricare dintre cele de mai sus. O strategie bună nu exclude nici o variantă fără o evaluare prealabilă, clară, bazată pe date concrete şi experienţă.

Totuşi, pot spune cu tărie că brandingul personal a dat cele mai bune rezultate dintre sutele de campanii organizate până în acest moment. În principal, pentru că oamenii au mai multă încredere în oameni, decât în branduri de companii. Am obţinut, astfel, cu costuri mai mici şi într-un timp mai scurt, rezultate de durată.