Vreți să fiți un manager mai bun? Luați-vă un protejat

Vrei sa fii un manager mai bun? Ia-ti un protejat

Cine beneficiază atunci când un manager sau director sponsorizează pe cineva mai mic în grad, oferind îndrumare, sfaturi și sprijin?

Sponsorizarea – o relație în care un lider stabilit sau în creștere își alege un talent din juniorii remarcabili și dezvoltă cariera acelei persoane – cu siguranță, îi stimulează pe protejatul care are acces la experiența și conexiunile sponsorului. Dar datele arată că sponsorul câștigă, de asemenea, o valoare enormă din această relație.

Beneficiile sponsorizării nu se acumulează în cazul managerilor și al directorilor care doar consiliază pe cineva. Un mentor oferă sfaturi și poate o introducere sau două; mentorul ascultă politicos și spune mulțumesc. Sponsorul, pe de altă parte, lucrează activ și public pentru succesul celuilalt. Este acea investiție activă din ambele părți care face ca relația să fie atât de benefică reciproc.

Protejații nu trebuie să fie mai tineri decât tine sau o față proaspătă în industrie. Ceea ce definește un bun protejat este că aceștia funcționează eficient și loial pentru dvs. și au capacitatea de a vă extinde viziunea asupra lumii sau setul de abilități. Această ultimă parte înseamnă, de obicei, cineva diferit de dvs. în funcție de sex, etnie, orientare sexuală, experiență profesională, stil de conducere sau experiență de viață.

Desigur, sponsorizarea implică riscuri. Poate să apară neconcordanță, mai ales când protejații dvs. sunt diferiți de dvs. De asemenea, poate fi dificil să nu lăsați relația să consume prea mult timp – trebuie să fie protejatul dvs. cel care face cea mai mare parte a muncii. Apoi, există riscul unui protejat în care ați investit public timp, responsabilități și capital de reputație, dezamăgindu-vă prin faptul că nu a reușit să crească. Unii protejați își trădează chiar încrederea sponsorului, provocând daune imense, scrie HBR.

Făcut așa cum trebuie, beneficiile de a avea un protejat care lucrează loial în numele dvs., îndeplinind sarcini pentru care vă lipsesc timpul, abilitățile sau înclinația, sunt pur și simplu prea mari pentru a le ignora. Sponsorii acționează astfel pentru a atenua riscurile – și pentru a maximiza beneficiile unei investiții semnificative de timp și a brandului lor personale – urmând șapte pași:

Identifică. Știți ce să căutați în potențialii protejați, începând cu performanța și încrederea.

Include. Căutați protejați care sunt diferiți de dvs., indiferent dacă au o altă mentalitate sau, etnie sau orientare sexuală.

Inspiră. Asigurați-vă că protejații se aliniază la valorile dvs. și folosesc ambițiile lor pentru a le impulsiona.

Instruiesc. Ajutați protjații să-și umple lacunele, indiferent dacă au cunoștințe incomplete sau le lipsesc ori cu privire la soft skills.

Inspectează. Evaluați continuu pentru a confirma că protejații dvs. oferă performanță și încredere.

Instigă la înțelegere. Când sunteți încrezători că valoarea este livrată, faceți cererea și precizați termenii acestei relații reciproce.

Investiți în trei moduri. Investește cu capital, cu influență și cu acoperire. Aveți în vedere și susțineți energic protejații dvs. și asigurați-i de tot sprijinul și protecția dvs.

Indiferent dacă sunteți manager de nivel mediu care caută să promoveze sau care doar își dorește să își extindă productivitatea și competența, un protejat poate fi răspunsul. Când este gestionată cu atenție, relația va ajuta pe amândoi în promovare și dezvoltare. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •