6 semne care te avertizează că ai nevoie de mai mult somn, pe baza comportamentului de la locul de muncă

6 semne care te avertizeaza ca ai nevoie de mai mult somn pe baza comportamentului de la locul de munca

Modul în care acționezi este la fel de puternic şi sugestiv ca și simptomele fizice în ceea ce privește dezvăluirea nevoii tale de odihnă.

De ani de zile, medicii încearcă să ne ajute să înțelegem că lipsa somnului are consecințe reale pentru corpul uman, cum ar fi creșterea în greutate, izbucniri ale pielii, inflamarea ochilor şi creșterea riscului de boală. Dar felul în care somnul precar se joacă cu creierul nostru nu duce doar la avertismente fizice. Dovada somnului insuficient se dezvăluie, de asemenea, și în felul în care ne comportăm.

  1. Dacă te cerţi foarte des sau te regăseşti în mijlocul conflictelor.

Deprivarea de somn influențează negativ starea de spirit, făcându-te mai predispus la probleme cum ar fi depresia și sensibilitatea crescută la evenimentele de zi cu zi. În plus, cercetătorii consideră că lipsa somnului ar putea reduce controlul impulsurilor. Astfel, poate fi mult mai greu să răspunzi cu politețe sau să gândești atent înainte să spui ceva impulsive care te face apoi să ai probleme.

  1. Oamenii continuă să îţi ceară clarificări sau par să îţi pună la îndoială deciziile.

Lipsa de somn afectează capacitatea creierului de a procesa informații și de a se concentra bine. Aceasta, combinată cu o echilibrare emoțională slabă, se poate traduce printr-o judecată proastă și în luarea deciziilor fără a analiza corect datele. Un studiu din 2009, de exemplu, a constatat că precizia sarcinilor care necesitau luarea rapidă a deciziilor a fost de 2,4% în cazul persoanelor care au carenţe de somn, comparativ cu 4,3% în cazul indivizilor odihniți. Poți, de asemenea, să primeşti cereri de clarificare sau reacții de surpriză pentru că uiți cu desăvârşire să comunici cu persoane importante din viaţa ta.

  1. Ai devenit un pic neîndemânatic.

O bună coordonare necesită o capacitate decentă de procesare mentală, deoarece creierul trebuie să determine exact unde te afli în spațiu pe baza intrărilor senzoriale și să trimită tone de mesaje prin corp pentru a te ajuta să te stabilizezi, să te mişti și să reacționezi. Totuşi, când dormi, creierul are probleme să răspundă acestor cerințe. Concentrarea și atenția slabe pot face dificultățile motorii să pară și mai rele. De fapt, un studiu realizat de A.M. Williamson și Anne-Marie Feyer a dezvăluit că deprivarea moderată a somnului afectează performanțele cognitive și motorii cu o rată comparabilă cu intoxicația cu alcool.

Citește și Studiile spun că oamenii lucrează cu adevărat doar 3 ore într-o zi – iată cum să depăşeşti acest număr