Cum ne păstrăm concentrarea

Cum ne pastram concentrarea

Stresul este o problemă cu care fiecare dintre noi ne confruntăm. Este cel care ne face, de cele mai multe ori, să ne pierdem concentrarea, ceea ce, ulterior, ne determină să devenim și mai preocupați de faptul că nu suntem suficient de productivi. Intrăm astfel într-un ciclu vicios, de stres și neproductivitate, care, în cele din urmă, ne face să ne simțim copleșiți. În astfel de cazuri, trebuie să identificăm ce anume ne stresează și să observăm cum se instalează această lipsă de concentrare. Observând aceste tipare, putem dezvolta comportamente care să ne ajute să înlăturam distragerile. Iată câteva strategii prin care ne putem recăpăta concentrarea.

Deconectare digitală

Studiile au arătat că oamenii care își verifică constant căsuța de email-uri, mesajele și activitatea de pe social media sunt mai stresați decât cei care nu fac acest lucru. Cu toate că pare un lucru dificil de făcut într-o lume în care toți suntem conectați, limitarea constantă a accesului la internet poate fi foarte eficientă pentru sănătatea mintală. Acumularea de noi informații, atunci când mintea nostră e încărcată sau încearcă să își păstreze concentrarea pe un anumit lucru, nu face decât să ne îngreuneze munca.

Odihnă

Cu toții am avut nopți în care nu am dormit din cauză grijilor, însă, atunci când numărul acestor nopți crește, energia noastră scade, ceea ce ne împiedică să ne păstrăm concentrarea. Mai mult decât atât, lipsa somnului îngreunează procesul de luare a deciziilor, deoarece nu ne mai bucurăm de aceeași claritate a minții, iar capacitatea noastră de a discerne scade. 7,8 ore de somn în fiecare noapte sunt necesare pentru a ne putea concentra asupra sarcinilor noastre și pentru a înlătura stresul.

Meditația

Practicarea meditației în mod regulat ne ajută să rămânem în prezent și să păstrăm o viziune obiectivă asupra realității. Aceasta ne ajută să nu tragem conluzii pripite și să nu avem reacții necontrolate, pe care ulterior să le regretăm. În acest fel, evităm să luăm decizii greșite, care ne-ar cauza apoi stres. Câteva minute de meditație în fiecare zi pot îmbunătăți în mod semnificativ capacitatea de concentrare și, implicit, productivitatea.

Schimbarea focusului

Când suntem axați doar pe grijile și fricile noastre, uităm să mai privim în jur. Studiile au arătat, însă, că o concentrare asupra celor din jurul nostru ne ajută să ne calmăm și să devenim mai puternici mental. Dacă suntem mai atenți la sentimentele și nevoile celor de lângă noi, nu numai că uităm de problemele noastre, dar ne creăm și o stare mai bună, știind că facem ceva semnificativ pentru cei de care ne pasă.

Citește și Depăşirea obstacolelor, o componentă importantă în antreprenoriat

Cei mai multi dintre noi simțim că trebuie să muncim și mai mult atunci când ne este greu să ne concentrăm, însă acest lucru nu ne ajută. În schimb, e nevoie să luăm o pauză, să observăm ceea ce ne deranjează și să acționăm în consecință. Conștientizarea situației în care ne aflăm este cea care ne oferă soluția.

Foto: Pixabay

Sursa: Harvard Business Review