Avantajele financiare și non-financiare pe care le oferă soluția de RPO (III)

Avantajele financiare si non-financiare pe care le ofera procesul externalizat de HR

De curând, am pornit o mini-serie de articole în care Manuela Drăghia, RPO Director, ManpowerGroup Solutions, România, ne explică mai multe despre conceptul de externalizare a serviciilor de recrutare. În primul material, am aflat că prestatorul de servicii RPO lucrează sub brandul clientului, nu intră în competiție cu acesta. Iar acest lucru se datorează, în mare parte, faptului că talentul face diferența, iar profilul unui recrutor de tip RPO se diferențează destul de mult de profilul unui recrutor clasic, având mai multă experiență și abilități dezvoltate multilateral.

Astăzi, analizăm efectele pe care le poate avea asupra unei afaceri trecerea de la serviciile de HR ţinute in-house la externalizare, în ceea ce privește managerii și angajații, costurile, employer brandingul și fluctuația de personal. 

Reducerea costurilor

Din punct de vedere al clientului, acesta are, din start, câteva beneficii care sunt foarte transparente, la vedere. Soluția de RPO standardizată, așa cum o promovează ManpowerGroup Solutions, aduce cu sine, ca și parte comercială, o reducere a costurilor activității de recrutare cu aproximativ 10 – 15%.

În același timp, sunt oameni care lucrează în acest proiect (de exemplu, managerii de resurse umane), cu care consultanții încearcă să facă echipă, nu să le ia locul. Atunci când managerii de HR se simt ușor amenințați, consultanții ManpowerGroup Solutions lucrează foarte mult în sprijinul lor și îi asigură că sunt acolo doar pentru a le întări actuala echipă. Prin suportul lor, îi ajută să se poată concentra pe aspecte de strategie, pe care până acum nu puteau să se aplece foarte mult, pentru că aveau foarte mult sarcini administrative în spate.

Exclusivitate

O soluție externalizată, cu oameni dedicați, înseamnă exclusivitate. Clienții primesc oameni care lucrează exclusiv pentru ei. Într-un proiect clasic de recrutare clientul este unul dintre mulți alți clienți din portofoliul unui recrutor, iar concentrarea recrutorului este împărțită la toți clienții din portofoliu. În cazul unui proces de externalizare, are omul său, care lucrează exclusiv pentru el, timpul lui dedicat este doar pentru acel client. Iar acesta este un beneficiu care se vede. Îi permite consultantului să își dedice timpul și pentru employee branding și pentru multe acțiuni pe care le poate desfășura în beneficiul clientului, spre deosebire de un consultant care ar avea șapte proiecte în același timp.

Eficientizarea procesului de recrutare

În același timp, un manager adevărat de HR sau un decision maker simte imediat celelalte beneficii. Se închide mai rapid o pozițițe, pentru că are niște recruteri care sunt mai mult decât recruteri. Practic, își eficientizează procesul de recrutare. De exemplu, cei de la Manpower nu fac recrutare clasică. Ei vin cu un know-how și combină mai multe metode, astfel încât să ajungă la client cu soluția cea mai bună și cu un candidat cât mai potrivit, într-un timp foarte scurt.

În spatele acestor soluții de RPO există și o tehnologie: clientul poate beneficia de un sistem al prestatorului, în care sunt folosite niște cuvinte-cheie, sunt selectate și scoase în față CV-urile candidaților cei mai potriviți din baza de date. Dacă și clientul are acest sistem, ele pot fi combinate, astfel încât să se asigure că își închide pozițiile într-un timp mai scurt și le închide sută la sută.

Așa se întâmplă cu un provider. Nu este ca într-o companie de recrutare, care propune o listă scurtă și rămâne în grija clientului să se ocupe mai departe de procesul de angajare. În RPO, treaba consultantului s-a terminat abia atunci când se face angajarea, indiferent de cât timp poate dura asta, așa că există un succes absolut.

Employer Branding

De obicei, clienții apreciază foarte mult că prestatorul lucrează împreună cu ei și îi ajută să își construiască acest employer branding. Este foarte important să ai în echipa de recrutare niște oameni care să fie mai mult decât recrutori. Aceștia trebuie să poată să povestească despre companie, despre beneficii, imagine, brandul ei ca și angajator. Asta poate să facă consultantul imediat.

Dacă, de exemplu, după trei luni, clientul ar face o campanie în social media, ca să vadă cum a fost percepută o campanie derulată de către prestatorul de soluție RPO, o să vadă că lumea vorbește altfel, are o altă dinamică. Consultanții fac mai mult decât să recruteze. Ei cresc foarte mult employer branding-ul.

Într-o altă situație, clientul ar trebui să lucreze și cu departamentul de marketing, să-și întărească strategia, să se poziționeze, să investească mai mulți bani. Employer branding înseamnă imaginea companiei, asociată cu niște proiecte / job-uri și motivele pentru care este atractivă. Așa, consultantul vorbește cu toată lumea la telefon despre companie, vorbește cu cei pe carei îi intervievează pentru anumite job-uri și le arată mai mult decât o prezentare seacă. Îi spune ce face la compania respectivă, de ce este interesant să lucreze acolo, ce provocări sunt, cum arată departamentul pentru care candidează, ce ar putea să i se întâmple în următoarele 6 – 12 luni.

Stabilizarea fluctuației de personal

Prin acest employer branding crescut, cu oameni dedicați în departamentul de HR, pe zona de recrutare, clientul reușește să stabilizeze zona de fluctuație de personal. Chiar dacă este în trendul pieței, el reușește, cu ajutorul consultanților pe care îi are, să închisă pozițiile mai repede, ceea ce înseamnă că fluctuația nu va mai fi atât de evidentă. Poate că unii angajați pleacă, dar vin alții într-un timp foarte scurt și se creează, cât de cât, un echilibru.

Acest articol face parte dintr-o serie de materiale în care analizăm conceptul de externalizare a serviciilor de recrutare. În următorul articol veți afla despre modalitățile prin care ManpowerGroup Solutions (linie specializată în soluții de tip RPO) își schimbă strategia pentru a ține pasul cu noile realități de pe piața muncii.

Foto credit: Mediamodifier / Pixabay.com