Talentul face diferența: care este profilul unui recrutor de tip RPO (II)

Talentul face diferenta: care este profilul unui recrutor de tip RPO

După ce ne-am convins că prestatorul de servicii RPO lucrează sub brandul clientului, nu intră în competiție cu acesta (I), astăzi continuăm disecarea conceptului de externalizare a serviciilor de recrutare și vedem care sunt abilitățile unui recrutor de acest tip și prin ce se diferențiază de un unul clasic. Cea care ne împărtășește din experiența sa cu soluția de RPO este Manuela Drăghia, RPO Director, ManpowerGroup Solutions, România.

Deși s-ar putea crede că externalizarea serviciilor de recrutare înseamnă că se pierde din personalitatea companiei în relația cu potențialii candidații, Manuela Drăghia contrazice acest lucru. De cele mai multe ori, candidații nici măcar nu sesizează faptul că interacționează cu o companie terță, care intermediază recrutarea.

„În funcție de senioritatea lui, dacă avem un consultant foarte bun, nu îi ia mai mult de o săptămână să se integreze în companie. Important este ca și din partea clientului să întâlnim oameni, în departamentul de HR, care să se implice puțin cu omul nostru: să-l învețe care sunt valorile esențiale ale companiei, ce este important pentru ei, ce înseamnă partea de soft skills pentru un viitor angajat. Cu cât au mai multe proiecte, cu atât ei se sudează mai repede, pentru că nu au foarte mult timp și trebuie să te mulezi pe nevoia clientului.”

Din cele spuse de ea, contează foarte mult întâlnirea inițială și acele ”kick-of meeting-uri” pe care le au ei cu clientul, pentru a putea să se calibreze, să înțeleagă nevoile lui și ce îi pot ei oferi. Ulterior, consultanții își pun pe hârtie ceea ce vrea să facă clientul, își pun soluția și resursele pe hârtie și merg la clienți cu propunerile lor.

„De obicei, oamenii noștri sunt instruiți, sunt recrutori cu experiență, oameni care nu doar știu să citească niște CV-uri, să facă un profil și să-i potrivească cu ce nevoi are clientul. Mai mult decât atât, știu să vândă oportunități la telefon, știu să vândă imaginea clientului în piață, să atragă și să fie atractivi”, mai adaugă Manuela Drăghia.

Spre deosebire de recrutorii clasici, consultanții în RPO sunt instruiți pentru așa ceva, au învățat metodologie și știu să facă recrutare din toate punctele de vedere, având abilități de vânzare la telefon și de prezentare.

Mai mult decât atât, există o diferențiere vizibilă și măsurabilă a oamenilor care au venit prin RPO, în ceea ce privește profilul, abilitățile și talentul.

„Oamenii aceștia se întorc în business și îți cresc afacerea, pentru că am niște skill-uri în plus, pentru că au înțeles, prin abordarea la telefon a consultantului nostru, de ce au venit aici și își asumă niște lucruri și compania progresează. Talentul face diferența”, explică Manuela Drăghia.

Acest articol face parte dintr-o serie de materiale în care analizăm conceptul de externalizare a serviciilor de recrutare. În ediția următoare, vom vorbi despre avantajele financiare și non-financiare pe care le oferă soluțiile de tip RPO.