Prestatorul de servicii RPO lucrează sub brandul clientului, nu intră în competiție cu acesta (I)

Prestatorul de servicii RPO lucreaza sub brandul clientului, nu intra in competitie cu acesta

Studiile realizate de către ManpowerGroup, an de an, arată că angajatorii români se confruntă cu un deficit tot mai acut de talente. Joburile cele mai dificil de suplinit sunt cele pentru muncitori calificați, muncitori în construcție și ingineri. Lipsa de candidați disponibili și a abilităților tehnice sunt principalele motive pentru care angajatorii nu pot închide aceste poziții. Unul dintre soluțiile pe care le-au găsit angajatorii este externalizarea serviciilor de recrutare.

În a doua jumătate a lunii octombrie, ManpowerGroup și-a anunțat lansarea brandului ManpowerGroup Solutions pe piața din România, linie specializată în soluții de externalizare a resurselor umane sau RPO, care vine de la  ”recruitment process outsourcing”.

Am profitat de această ocazie și am discutat cu Manuela Drăghia, RPO Director, ManpowerGroup Solutions, România, despre ce înseamnă RPO ca strategie de business, cum evoluează piața din România în această direcție și cum fac față companiile românești trendurilor globale. De asemenea, am vorbit despre avantajele pe care le atrage după sine o soluție de externalizare și cum se pretează aceasta pe nevoile pieței și pe transformările care au loc la nivel de modele de business.

Acestea fiind spuse, venim cu o serie de articole care se concentrează pe conceptul de externalizare a serviciilor de recrutare, prezentate de către un jucător puternic din piața internațională, acum și în România.

Prestatorul de servicii RPO lucrează sub brandul clientului, nu intră în competiție cu acesta

Mai înainte, dacă o companie voia să facă o „vânătoare” de manageri, folosea headhunting-ul, pentru muncă temporară – folosea leasing-ul de personal. Acum, un client poate să-și externalizeze funcția de recrutare pe segmente: poate fi serviciu de recrutare în masă sau doar anumite activități din recrutare.

De exemplu, dacă o companie vrea doar să-și actualizeze baza de CV-uri din piață pentru o anumită poziție sau vrea să angajeze sute de oameni, dar nu are capacități interne prin propriul departament de HR, atunci externalizează la o entitate terță, cum ar fi Manpower Group Solutions. Aceasta lucrează sub brandul clientului și își infiltrează niște consultanți specializați. Acești consultanți știu să se descurce în orice situație și să atace orice fel de piață – adică, să facă o recrutare personalizată la un nivel foarte bun.

După cum ne spune și Manuela Drăghia, RPO poate însemna diverse activități dintr-un proces de recrutare: selectare de CV-uri, interviuri, rapoarte sau evaluări. De exemplu, pot fi companii străine care intră în România pentru investiții și au nevoie să facă angajări masive, în timp util, dar nu au capacitatea să facă asta singure, așa că trebuie să se asocieze cu cineva. În cazul acesta, RPO-ul este soluția potrivită pentru ramp-up, adică atunci când există o creștere a producției înainte de majorările anticipate ale cererii de produse.

„Prestatorul de astfel de servicii lucrează sub brandul clientului, nu intră în competiție cu acesta. Îi întărește numele în piață: tot timpul bate la uși, face campanii pe Facebook, socializează, atrage CV-uri / oameni, face interviuri în numele clientului și construiește un employer brand și îl face să fie un angajator interesant pentru potențiali candidați”.