Cu ce provocări se confruntă afacerile IT din țara noastră

Una dintre provocarile noastre constante in IT&Software este recrutarea

Mediul economic din România este foarte instabil în ultimii ani, mai ales din cauza contextului politic. Aceasta este deja o axiomă.

Două limbi „străine”

În plus, să ai o afacere IT în România și să o conduci, înseamnă să vorbești cel puțin două limbi total diferite: pe cea a clientului, căruia i se livrează un produs tehnic, și pe cea a tehnicului, care realizează produsul sau serviciul pentru clientul tău. Între cei doi, antreprenorul de IT trebuie să fie o punte, Iar dacă aceasta nu este solidă, succesul business-ului e discutabil și întârzie să apară. Diferența de limbaj dintre echipa ta și clienți reprezintă o provocare, pentru că, deși tot ceea ce faci, produci sau dezvolți este pentru clienți, nu e musai ca ei să înțeleagă și să aprecieze ceea ce le-ai livrat. Susțin acest lucru în cunoștință de cauză, am fost acolo, am pus focus pe calitate și produs. Dar am văzut și situații în care, deși soluția exista, clientul considera că problema lui nu e rezolvată. De aceea, ai de ales între două variante: fie te faci punte între cele doi, fie mărești / educi echipa pentru rolul acesta. Ca să nu ajungi să te întrebi cum de sunt clienții tăi nemulțumiți (deși tu și echipa va spetiți să-i rezolvați problemele), acesta este cel mai presant lucru pe care îl ai de rezolvat și de verificat, în organizația ta.

Ce vrea clientul

De curând, citeam pe pagina unui producător de software pentru afaceri că este timpul să afle ce vor clienții. Așa că a organizat o întâlnire în sala de ședințe, ca să dezbată subiectul. Foarte bună inițiativa, numai că interesul de a afla ce vor clienții tăi nu trebuie să fie „din când în când”, ci o preocupare constantă, continuă. Insight-urile venite direct de la ei sunt mult mai valoroase decât cele mai inovatoare și năstrușnice idei pe care le-ați putea avea tu și echipa, într-un brainstorming.

Te-ar putea interesa și interviul: Roxana Epure, CEO CIEL România: “Rezultatele de excepție se obțin prin colaborare”

  •  
  •  
  •  
  •  
  •