Articol de: Rodica Nicolae, redactor-șef și owner Manager Express
CIEL România este o firmă producătoare de softuri pentru afaceri și de contabilitate, înființată în anul 1992. Anul acesta, CIEL este în topul afacerilor de software din București, conform bilanțului din 2018. La ora actuală, compania are 55 angajați și, la sfârșitul lui 2018, o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro. De zece ani, Roxana Epure, CEO CIEL România, căreia i-am luat interviul pe care îl puteți citi mai jos, se află la cârma acestui important jucător pe piața de software.
Aveți studii de psihologie, sociologie, istorie. Adică, la bază, aveți o formație umanistă. Cum se explică, în acest context, faptul că lucrați în domeniul tehnic?
Mi-am început cariera cu proiecte sociale. Am sesizat acolo că partea administrativă nu susținea eforturile uneori supraomenești ale oamenilor care își doreau să facă bine. Ba le lipseau banii, ba organizarea. Și, pentru că nimeni nu se ocupa de asta, m-am băgat eu. A fost doar un pas mic spre trecerea de la implicarea în proiecte de ONG la implicarea și, apoi, conducerea unor echipe din business, dar și a unor organizații.
Când s-a produs switch-ul și ce împrejurări l-au determinat?
În business, am început cu turismul, mai precis cu e-turism. Lucram cu internetul, cu echipa și cu clientul. Mi-am dezvoltat abilități de relaționare cu oamenii, am crescut câte un pic ca manager, am început să văd ce înseamnă un lider și de ce îl urmează sau îl abandonează oamenii. Cu timpul, am trecut spre dezvoltare de produse personalizate. Mi-am dat seama că îmi place să-mi folosesc creativitatea, capacitatea de a inova și să ofer clienților mai mult decât credeau ei că se poate.
Spuneți-ne câteva lucruri despre CIEL România. Cum s-a născut, ce începuri are și care au fost momentele-cheie în evoluția companiei?
Pentru mine, CIEL a fost a doua provocare irezistibilă. Nu mai lucrasem în IT, nu știam mare lucru despre industria asta care era încă foarte tânără, dar am profitat de șansa oferită de către proprietarul de atunci al afacerii, aceea de a îi reorganiza operațiunile. Mi-am băgat nasul peste tot, am stat mult în backoffice, printre programatori, ca să înțeleg ce poți face scriind cod. În paralel cu dezvoltarea softurilor pentru antreprenori, am construit de-a lungul timpului mai multe echipe de programare, de suport, tehnice, de customer service și de project management. Sunt mândră că astăzi putem să oferim pieței un ERP suplu, modern, prietenos, personalizabil pe fiecare industrie la a cărui construcție contribuim direct.