De la experiență la învățare experiențială, pentru middle și top manageri

O alta zona de invatare experientiala pe care o practicam de mult la Interact este cea a simularilor de afaceri

Este o zi de martie obișnuită, dar pentru trainerul din mine, este o zi specială: am ocazia să mă reîntâlnesc, în cadrul unei sesiuni de follow up, cu o grupă cu care am lucrat în decembrie, într-un workshop de abilități de prezentare. Ziua este specială din două motive: a fost o grupă cu o energie aparte, iar prezentările lor finale au îmbinat în mod fericit profesionalismul și nota personală. Al doilea motiv este că am ocazia, și nu o am atât de des pe cât mi-aș dori, să văd cu ce au rămas din experiența noastră, ce au aplicat, ce funcționează și ce nu.

Participanții se strâng și dăm startul sesiunii. La început, pare că nu-și amintesc mare lucru, au pe alocuri aerul unor elevi înainte de teză – oare o să ne dea greu? Oare mai apucăm să frunzărim ceva? Apoi, unul dintre ei îi spune unei colege: ”Mai știi prezentarea ta de la conferința de vânzări și marketing? A fost super, ai făcut o analogie foarte reușită între clienții tăi și tipurile de copii pe care îi avem mai toți acasă.” Și așa, încep să curgă exemplele. It’s a good day for training. For experiential training.

În cei 20+ de ani de activitate în domeniu, învățarea experiențială a fost mereu o preocupare a noastră, la Interact. În anii ´90, metoda predominantă în învățarea limbilor străine era cea tradițională, pe care poate v-o amintiți din școală: mult accent pe gramatică, exerciții repetitive, traduceri și retroversiuni. Dar noi ne adresam unui public cu alte nevoi, mai pragmatice: să se facă înțeleși în întâlnirile la care participau parteneri străini, respectiv să vorbească și să înțeleagă româna de bază, în cazul expaților. De aceea, am folosit metoda comunicativă încă de la început, cu accent pe fluență și punerea în situații reale. Făceam și mai facem și azi ”excursii de studiu” la piață, la restaurant sau în diverse birouri administrative.