Cum va arăta CRM-ul în 2015

Cum va arăta CRM-ul în 2015

Ca o definiție, CRM-ul (Customer Relationship Management) este un software care permite gestionarea interacțiunii dintre clienții actuali și viitori ai unei companii.

În prezent, CRM-ul trece printr-o perioadă de tranziție, mai precis printr-o etapă de reconfigurare a modului în care operează.

Întrebarea-cheie la care companiile ar trebui să răspundă în această perioadă, potrivit gigaom.com,  este cum poate CRM-ul să fie la fel de ușor de folosit precum Amazon.com.

Jamie Grenney, vicepreședinte al Infer (International Network for Economic) spune, însă, că există două mari obstacole care ar trebui luate în considerare în procesul de schimbare al CRM-ulu:

1. Baza de date a CRM este la început una goală

Desigur, se poate plăti pentru a importa câteva date. Dar, în general, a umple baza este un proces dificil care nu seamănă, spre exemplu, cu LinkeIn, unde deja aia acces la informații de calitate

2. CRM-ul nu este un sistem foarte inteligent

Sistemul nu îţi permite să aplici prea multe filtre. În condițiile în care există o cantitate mare de date, în momentul în care ajungi la patru sau mai multe criterii de căutare, el nu va putea face față.

Grenney consideră, pe această direcție, că CRM-ul ar trebui regândit și construit cu o bază de date plină. Ar trebui, de asemenea, să monitorizeze noutățile care apar pe site-uri, pe rețelele de socializare. Mai mult, spune el, sistemul ar trebui să permit angaților să stabilească, spre exemplu, ce tip de posibili clienți vor avea cel mai mare impact pentru compania pentru care lucrează.

Inteligență versus automatizare

Tranziția spre un sistem CRM trebuie să însemne un pas înainte, de la automatizare și funcționarea ca o pâlnie care prinde tranzacțiile pe parcurs, la un sistem mai profund care permite și înțelegerea datelor.

Jamie Grenney spune că, până în 2015, CRM-ul va permite unei companii, în funcție de tipul ei și de publicul țintă, să stabilească cel mai bun furnizor care corespunde nevoilor ei sau cei mai buni furnizori care răspund unor nevoi specifice.

Practic, spune Grenney, va fi vorba despre o îmbunătățire a productivății odată cu democratizarea inteligenței predictive.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •