5 obiceiuri zilnice care creează stabilitate mentală

5 obiceiuri zilnice care creeaza stabilitate mentala

Care sunt obiceiurile pe care o persoană ar trebui să le adopte în viața de zi cu zi pentru a deveni sănătoasă din punct de vedere mental? Mulţi specialiști definesc sănătatea mentală ca fiind rutina în care zilele în care te chinui să reușești să fii bine sunt mai multe decât cele în care abandonezi orice efort. Acest obicei îţi oferă permisiunea de a avea zile mai puţin bune, fără ca acest lucru să ducă neapărat la o viață mai rea. Să rămâi sănătos din punct de vedere mental ar trebui să fie un obiectiv spre care lucrezi zilnic. Multe obiceiuri te pot ajuta să devii sănătos din punct de vedere mental, dar trebuie să iei măsuri pentru a le menține.

Realizează un inventar al tipurilor de oameni pe care îi ai în viața ta. Sunt negativi, te trag în jos, sau sunt vampiri emoționali? Dacă este așa, gândește-te fie să îi scoți total din viața ta sau să le micșorezi rolul pe care îl au. Tu ai controlul privind cât de mult le permiți să facă parte din viața ta. Gestionează sentimentele pe care le ai în legătură cu acest mare pas pe care îl faci spre libertate.

Setează granițe sănătoase cu oamenii din viața ta. Aceste graniţe sunt limitele pe care le creezi pentru tine, privind oamenii din viața ta. Aceste limite le arată altora cum nu vrei să fii tratat. Dacă nu stabilești limite sănătoase, ești susceptibil de a fi tratat într-o manieră nesănătoasă. Chiar dacă nu ai fost învățat cum să creezi granițe, poți învăța. Niciodată nu e prea târziu. Identifică acțiunile care nu îţi plac și decide ce dorești să faci diferit.

Învaţă să spui nu și oprește-te din a le mai face oamenilor pe plac. Eșecul de a spune nu vine adesea dintr-o dorință de a-i mulțumi pe alții. Poate că nu este evident că acest lucru se întâmplă, de aceea este important să îţi dai seama ce te face să spui da când vrei de fapt să spui nu.

Dacă te lupți cu a spune nu, îţi recomandăm să schimbi acest lucru imediat. Dacă nu faci această schimbare, atât tu, cât și relațiile tale vor avea de suferit. Nu poți să fii sănătos din punct de vedere mental și în același timp să fii o persoană care face pe placul tuturor.

Creează așteptări realiste. Dacă ai așteptări nerealiste despre tine sau despre alţii, vei continua să te simți dezamăgit. Încearcă să îţi scrii așteptările tale și pe ale altora, apoi revizuiește lista. Câte dintre acestea sunt nerealiste? Acum că ai identificat aceste lucruri, schimbă-le astfel încât acestea să fie realiste și realizabile.

Dacă începi să implementezi unul sau două dintre aceste obiceiuri, vei simţi deja o diferență. Include aceste sfaturi în rutina zilnică, dar nu te aștepta la rezultate imediate. Cu timpul, cu cât faci mai mult aceste lucruri, cu atât mai mare va fi impactul asupra sănătății tale mentale.

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și 4 întrebări la care fiecare lider ar trebui să poată răspunde