Într-o perioadă în care zilele de sărbătoare par că nu se mai termină, de la mese îmbelșugate pentru 15+ persoane sau cadouri pentru mici și mari, ce îţi mai lipsește este stresul de la birou, corect? Adevărul este că în toată această perioada care se prelungește și până la mijlocul lui ianuarie, pilotarea timpul tău liber și pe cel al angajaților tăi, cu respectarea tuturor angajamentelor, poate fi o provocare. Dar nu este ceva imposibil de realizat.
În cazul în care cel mai fericit sezon al anului devine o povară, iată cum să gestionezi stresul sărbătorilor când ai și grija muncii de la birou:
1. Crează un plan atac pentru perioada
care crezi că îţi va ridica probleme.
Canalizează-ţi
întreaga energia care îti poate provoaca stres în crearea unui plan de atac –
unul care include gestionarea sănătății tale și a priorităților de la locul de
muncă. Păstrează
un program sănătos cu somn, exerciții fizice și conexiuni sociale. Ideal ar fi
să-ţi scrii obiectivele pentru fiecare lună. Astfel, scriind totul, vei avea resurse pentru a-ţi
recalibra programul atunci când programul de vacanță sau o perioadă cu multe
sărbători și evenimente te bruiază.
2. Discută despre obiectivele tale cu
ceilalți colegi.
Vorbind cu
ceilalți colegi despre planul și obiectivele tale de pe perioada vacanței, nu
numai că te va face responsabil pentru a le realiza, dar te ajută să îţi
păstrezi focusul. În plus, te
ajută să realizezi că nu ești singur și faptul că îţi poți ajusta strategia cu alții
pentru a găsi cea mai bună formulă.
3. Rezervă-ţi timp liber pentru tine însuţi.
Chiar dacă
se spune că perioada sărbătorilor este despre a dărui altora, pentru a putea
face asta, este important să te încarci pe tine însuţi și să îţi acorzi atenţia
pe care o meriţi. Acordă-ţi cinci, 10, 15 minute pe zi pentru a face cu intenţie
ceva pentru tine. Faptul că
ai intrat pe pilot automat cu cumpărături on-line fără obiectiv sau te-ai
pierdut printre pozele frumoase de pe Instagram, nu se pune.
Poate că această
grijă pentru tine include plecarea la timp de la birou și mersul pe jos, sau încercarea
unui nou loc pentru o cafea bună și ascultarea unui cântec favorit.
Nimeni nu și-a
alocat vreodată câteva minute intenționate pentru a se detensiona și a exclamat:
„Off, mi-aș fi dorit să nu fi făcut asta”.
4. Cunoaște-ți
limitele și menţine-te în ele.
S-ar putea
să simți că trebuie să faci totul și să fii peste tot, mai ales când tehnologia
face asta atât de ușor. Dar nu este
cazul. S-ar putea
să ţi se simtă lipsa la o petrecere, dar timpul și energia ta sunt limitate, așadar
folosește-le cu înțelepciune. Decide la ce evenimente dorești să participi și nu te
simți presat să ajungi undeva, cum ar fi la o petrecere de nume sau încă o
ieșire la bere cu colegii, dacă nu crezi că te vei simţi bine.
5. Folosește ritmul mai lent de lucru în
avantajul tău.
În loc să
fii frustrat că toți ceilalți răspund cu greu la e-mailuri sau sunt cu totul
departe de birou, respiră adânc și încetinește ritmul. Apăsarea
butonului de pauză îţi permite să îţi vizualizezi obiectivele de lucru cu o
perspectivă diferită și mai creativă.
În plus, odată ce te simți odihnit, poți folosi acea energie pentru a fi acea persoană care iese în evidență și, în plus, te vei simți împuternicit în mod corespunzător pentru a face acest lucru.
Sursa: Inc.com
Foto: Pixabay
Citește și Cum să-ţi pregătești echipa pentru orice situație, conform unui fost pilot de avion