5 sfaturi pentru gestionarea stresului din perioada sărbătorilor

5 sfaturi pentru gestionarea stresului din perioada sarbatorilor

Într-o perioadă în care zilele de sărbătoare par că nu se mai termină, de la mese îmbelșugate pentru 15+ persoane sau cadouri pentru mici și mari, ce îţi mai lipsește este stresul de la birou, corect? Adevărul este că în toată această perioada care se prelungește și până la mijlocul lui ianuarie, pilotarea timpul tău liber și pe cel al angajaților tăi, cu respectarea tuturor angajamentelor, poate fi o provocare. Dar nu este ceva imposibil de realizat.

În cazul în care cel mai fericit sezon al anului devine o povară, iată cum să gestionezi stresul sărbătorilor când ai și grija muncii de la birou:

1. Crează un plan atac pentru perioada care crezi că îţi va ridica probleme.
Canalizează-ţi întreaga energia care îti poate provoaca stres în crearea unui plan de atac – unul care include gestionarea sănătății tale și a priorităților de la locul de muncă. Păstrează un program sănătos cu somn, exerciții fizice și conexiuni sociale. Ideal ar fi să-ţi scrii obiectivele pentru fiecare lună. Astfel, scriind totul, vei avea resurse pentru a-ţi recalibra programul atunci când programul de vacanță sau o perioadă cu multe sărbători și evenimente te bruiază.

2. Discută despre obiectivele tale cu ceilalți colegi.
Vorbind cu ceilalți colegi despre planul și obiectivele tale de pe perioada vacanței, nu numai că te va face responsabil pentru a le realiza, dar te ajută să îţi păstrezi focusul. În plus, te ajută să realizezi că nu ești singur și faptul că îţi poți ajusta strategia cu alții pentru a găsi cea mai bună formulă.

3. Rezervă-ţi timp liber pentru tine însuţi.
Chiar dacă se spune că perioada sărbătorilor este despre a dărui altora, pentru a putea face asta, este important să te încarci pe tine însuţi și să îţi acorzi atenţia pe care o meriţi. Acordă-ţi cinci, 10, 15 minute pe zi pentru a face cu intenţie ceva pentru tine. Faptul că ai intrat pe pilot automat cu cumpărături on-line fără obiectiv sau te-ai pierdut printre pozele frumoase de pe Instagram, nu se pune.

Poate că această grijă pentru tine include plecarea la timp de la birou și mersul pe jos, sau încercarea unui nou loc pentru o cafea bună și ascultarea unui cântec favorit.
Nimeni nu și-a alocat vreodată câteva minute intenționate pentru a se detensiona și a exclamat: „Off, mi-aș fi dorit să nu fi făcut asta”.

4. Cunoaște-ți limitele și menţine-te în ele.
S-ar putea să simți că trebuie să faci totul și să fii peste tot, mai ales când tehnologia face asta atât de ușor. Dar nu este cazul. S-ar putea să ţi se simtă lipsa la o petrecere, dar timpul și energia ta sunt limitate, așadar folosește-le cu înțelepciune. Decide la ce evenimente dorești să participi și nu te simți presat să ajungi undeva, cum ar fi la o petrecere de nume sau încă o ieșire la bere cu colegii, dacă nu crezi că te vei simţi bine.

5. Folosește ritmul mai lent de lucru în avantajul tău.
În loc să fii frustrat că toți ceilalți răspund cu greu la e-mailuri sau sunt cu totul departe de birou, respiră adânc și încetinește ritmul. Apăsarea butonului de pauză îţi permite să îţi vizualizezi obiectivele de lucru cu o perspectivă diferită și mai creativă.

În plus, odată ce te simți odihnit, poți folosi acea energie pentru a fi acea persoană care iese în evidență și, în plus, te vei simți împuternicit în mod corespunzător pentru a face acest lucru.

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și Cum să-ţi pregătești echipa pentru orice situație, conform unui fost pilot de avion