Cum să-ţi pregătești echipa pentru orice situație, conform unui fost pilot de avion

Cum sa-ti pregatesti echipa pentru orice situatie conform unui fost pilot de avion

James D. Murphy a fost pilot al Forțelor Aeriene care zboară cu F-15, unul dintre cele mai sofisticate avioane de luptă. Acesta a fost obișnuit zilnic cu presiunea, înainte de a deveni antreprenor și a înființa compania de consultanță Afterburner. El a fost pregătit și pentru Garda Națională Georgia Air, unde trebuia să coordoneze 42 de piloți instruiți în luptă, pregătiți să se lanseze în întreaga lume în 72 de ore.

Murphy spune că gestionarea presiunii în acele poziții cu risc ridicat depinde de pregătirea acestora pentru orice scenariu posibil. Este o lecție pe care liderii în afaceri ar trebui să o ia în considerare.

„Pregătirea este de fapt secretul flexibilității”, spune Murphy. „Fiecare situație [în cadrul Forțelor Aeriene] venea cu mare presiune, dar am fost gata pentru acestea, deoarece procesul nostru de planificare era cât se poate de minuţios, la fel ca și procesul de informare”. El a observat că piloții care au avut parte de un antrenament intens au fost pregătiţi pentru orice situație posibilă – fie că a fost o procedură de urgență, fie că a fost o răsturnare de situaţie în timpul unui zbor.

Experiența aceasta i-a arătat lui Murphy că există oportunitatea de a aplica practicile de formare a militarilor în afaceri. În 1996 a înființat compania Afterburner și a creat o metodologie numită Executare Impecabilă, care ghidează companiile pentru a se pregăti conform modelului Forțelor Aeriene S.U.A.

„Companiile vorbesc foarte mult despre planificare și își construiesc strategia pentru a obține venituri de top”, spune el. „Dar ei nu planifică neapărat numeroasele acțiuni pe care trebuie să le facă pentru a conduce la rezultatele dorite”.

Murphy împărtășește patru moduri prin care cei care conduc afaceri se pot pregăti și le pot conduce ca un pilot pregătit pentru orice scenariu.

1. Organizează o sesiune de briefing și debriefing în jurul fiecărei acțiuni.
Murphy subliniază importanța de a organiza o sesiune de briefing înainte de a executa orice plan, iar echipa ar trebui să repete din nou către conducere planul la care s-a angajat. Aceasta păstrează echipa aliniată la aceleași idei și nivel de concentrare. După ce sarcinile sunt executate, ține un debriefing pentru a ajuta echipa să închidă golurile între așteptările pe care le-au avut și ceea ce s-a întâmplat. „Uitaţi-vă la câștiguri și la pierderi”, spune el. „Înțelegeți de ce au apărut și includeţi lecțiile învățate într-un alt ciclu de planificare, cât mai repede posibil”.

2. Invită pe toată lumea la discuţii.
Liderii buni sunt deschiși în ce privește participarea celorlalţi în procesul de planificare. „Ei nu planifică în spatele ușilor închise pentru ca apoi să își declanșeze planul asupra organizației”, explică Murphy. „Aceștia includ cât de mult se poate din organizație în procesul de planificare. Acest lucru inspiră echipa.” Acesta a mai observat că dacă alții din echipa ta pot înțelege imaginea mai largă, întregul grup funcționează mai eficient.

3. Setează un exemplu din a fi vulnerabil și cinstit.
Murphy a observat că liderii stabilesc tonul pentru cât de cinstită și de vulnerabilă va fi restul echipei în timpul sesiunilor de briefing. „Este important să anunţaţi pe toată lumea că este un mediu sigur din punct de vedere psihologic”, spune el. „Și motivul pentru care vom dezbate într-o manieră foarte onestă este pentru a împărtăși lecțiile învățate în beneficiul echipei.” Punctul în care toată lumea începe să devină transparentă este momentul în care are loc cea mai eficientă pregătire.

4. Creează o „destinație de înaltă definiție”.
„Nu puteți anticipa viitorul”, spune Murphy, „dar cu siguranță vă puteți proiecta ceea ce doriți pentru organizație”. El sugerează stabilirea așteptărilor în jurul obiectivelor, cât mai exact posibil, creând ceea ce el numește o destinație de înaltă definiție a acestor obiective. În acest fel, poți comunica eficient și alinia întreaga echipă – totul în detalii de înaltă definiție.

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și Din doar 8 cuvinte esenţiale, fostul CEO Google a învățat cea mai importantă lecție a unui lider