Cum reducem stresul când ne simțim copleșiți?

Cum reducem stresul cand ne simtim coplesiti

Într-o lume agitată şi în continuă schimbare, fiecare dintre noi ne confruntăm cu momente de stres, în care simţim nevoia să ne oprim şi să punem ordine în gânduri. Avem foarte multe lucruri de făcut, atenţia noastră e distribuită în multe direcţii, iar energia pare că se pierde. Ce trebuie să ştiţi este că, de multe ori, stresul există doar în capul nostru. Într-adevăr, nu îl putem înlătura complet, însă există nişte tehnici care să ne ajute să îl controlăm mai bine şi să ne bucurăm de o calitate mai bună a vieţii. Iată câteva metode prin care putem reduce stresul şi prioritiza mai bine ceea ce avem de făcut, când ne simţim copleşiţi.

Acceptă ceea ce simţi, în loc să te judeci

Unul dintre cele mai obișnuite lucruri pe care le facem atunci când suntem stresaţi este să ne judecăm pentru că ne simţim astfel. Având în vedere că deja te confrunţi cu o stare de anxietate, astfel de gânduri nu fac decât să te adâncească în starea în care te afli. Pentru a evita acest lucru, acceptă felul în care te simţi. Nu te judeca pentru asta, deoarece aceasta este realitatea. Atunci când vei reuşi să faci acest lucru, vei înlătura întreaga energie negativă pe care o consumai judecându-te. Vei putea observa, în schimb, obiectiv, ce anume te stresează şi de ce. Dezvoltând acest obicei, vei putea chiar conștientiza anumite tipare care îți provoacă stres. Acest lucru te va ajuta să depășești cu mai multă ușurință aceste sentimente sau chiar să le previi înainte să se instaleze.

Scrie tot ceea ce simți

Îți ia mai puțin de cinci minute să îți golești mintea. Scrie tot ceea ce te deranjează pe o foaie sau într-un jurnal. Scrie tot ceea te stresează, tot ceea ce trebuie să faci, dar și alte gânduri sau idei care îți ocupă mintea. Acesta lucru te va ajuta să elimini dorința de a păstra totul în capul tău. Folosind această tehnică, nivelul de stres va scădea imediat. Vor fi mai puține lucruri de care să te agăți, iar mintea ta va fi liberă să se ocupe de alte sarcini sau idei.

Ia o pauză

În ciuda multitudinii de lucruri pe care le ai de făcut, primul lucru pe care trebuie să îl faci când te simți copleșit este să iei o pauză. Poate fi vorba doar de câteva minute. Pe lângă faptul că te va ajuta să te simți mai bine, te va ajuta să fii și mai productiv. După o pauză eficientă, vei fi capabil să te concentrezi mai bine pe sarcinile pe care trebuie să le duci la îndeplinire.

Această pauză poate arăta diferit pentru fiecare dintre noi. Poți asculta muzică, face niște exerciții de respirație, citi o carte sau te poți plimba puțin în jurul blocului. Dacă încă nu știi ce te ajută să te calmezi, încearcă mai multe activități. Fii atent când te simți cel mai relaxat și încearcă să faci acest lucru mai des.

Citește și Cum să îți transformi stresul într-un beneficiu

10 minute de prioritizare

Pe lângă a scrie tot ceea ce e în mintea ta pe o foaie, petrece 10 minute prioritizând sarcinile. Ce este cel mai urgent? Ce poate aștepta o săptămână? Este ceva ce poți elimina? Acest lucru te va ajuta să îți folosești timpul muncind pentru ceea ce este cel mai important pentru tine.

Când avem foarte multe de făcut, deseori cel mai ușor este să alegem sarcinile cele mai simple sau cele care ne plac cel mai mult. Cu toate că este tentant, acest lucru nu este întotdeauna cel mai potrivit. Poți petrece ore lucrând la lucruri de care ai nevoie abia peste o săptămână, neglijând lucrurile de care ai nevoie azi. Prioritizând sarcinile, te vei concentra pe cele mai importante.

Râzi

Râsul este cel mai puternic medicament. Acest lucru este adevărat mai ales atunci când ești stresat. Fie că e vorba despre un serial, de un canal de YouTube sau o persoană amuzantă, încearcă să găsești metode prin care să râzi. Te va ajuta să înlături stresul și să privești sarcinile cu mai multă relaxare.

Nu merită să lași stresul să îți acapareze fiecare zi, să nu te mai bucuri de lucrurile din jurul tău. Încearcă să observi cum te simți și să accepți acest lucru. Conștientizarea, poziționarea stresului în imaginea de ansamblu a vieții tale și amintirea tuturor lucrurilor frumoase din viața ta te ajută să te simți bine imediat și să te bucuri de fiecare moment.

Sursa: www.entrepreneur.com

Foto: Unsplash