Cum să îți transformi stresul într-un beneficiu

Cum sa transformi stresul in ceva pozitiv

Auzim constant cât de nociv este stresul pentru noi: ne afectează sănătatea, ne pune în pericol relațiile, scade performanța. Deși aceste riscuri sunt reale, studiile recente au arătat că oboseala adunată la muncă gestionată corect poate avea un impact pozitiv asupra productivității și performanței. Așadar, cum putem face stresul constructiv? Starea de stres nu poate fi evitată. Însă, există principii care pot fi urmate pentru a transforma stresul într-un beneficiu zilnic.

1 . Conștientizează-ți stările

Reacția crescândă – tensiune, bătaia inimii întețită – sunt indicatori care arată cât de mult contează ce urmează să faci. Cantitatea de stres este direct corelată cu importantă activității. Odată ce se înțelege grija ca un indicator, mai degrabă decât o disfuncție sau o cauză a panicii, se poate reacționa în mod rațional. În plus, stresul are sfârșit pentru că emoțiile, prin definiție, sunt limitate în timp.  

2. Lucrează la context

Odată ce s-a identificat grija și proveniența ei, este necesară o ajustare a mentalității. Când trăim stări negative, creierul nostru intră în modul “luptă sau fugi”, care limitează abilitatea de a gândi. Dacă ești optimist și concentrat, mintea adoptă gândirea de “construiește și dezvoltă”.  

3. Concentrează-te pe ceea ce poți controla

Unul dintre cele mai bune lucruri care pot fi făcute în fața anxietății este să se identifice ceea ce se poate influența și ce nu. Oamenii petrec prea mult timp simțindu-se prost față de ceea ce nu pot schimba. Se poate scrie o listă a elementelor generatoare de stres. Apoi, se grupează în două cercuri-insule. O insulă adună lucrurile care pot fi controlate, iar cealaltă este dedicată celor care nu pot fi influențate.

4. Construiește o rețea de suport

Să ai pe cineva care să îți ofere sprijin este foarte important. Construiește relații strânse, de calitate, durabile, cu oamenii pe care te poți baza, care nu se plâng și care nu se concentrează pe lucrurile ce nu pot fi schimbate.

5. Experimentează momente foarte stresante

O cale sigură de a diminua stresul este descoperirea limitelor. Pune-te în situații în afara zonei de confort, precum vorbitul în public sau alte experiențe. Trăiește experiențe provocatoare de stres, dar în care, totuși, el poate fi stăpânit.

Principii de ținut minte:

Pozitive:

  • Privește stresul ca pe un indicator al interesului pentru un anumit lucru sau activitate și nu ca pe o cauză a panicii;
  • Concentrează-te pe activitate și nu pe sentimente;
  • Construiește relații astfel încât să ai la cine să apelezi în momentele mai tensionate.

Negative:

  • Presupune că stresul va continua pentru întotdeauna;
  • Îngrijorează-te pentru lucruri care sunt în afara ariei de control;
  • Petrece timp cu oameni negativiști.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •